43 993 läst ·
103 svar
44k läst
103 svar
Vilka myggfällor är ni nöjda med?
Bordsfläkt, gärna oscillerande. Ställ den i ändan på bordet så kan man njuta av maten.
Det är knappast så att man blåser bort myggen, men det verkar som att dom tappar vittringen och letar blod i andra ändan av trädgården.
Eftersom de flesta har en fläkt så är det väl bara att testa medans ni prismatchar mer avancerade lösningar!
Det är knappast så att man blåser bort myggen, men det verkar som att dom tappar vittringen och letar blod i andra ändan av trädgården.
Eftersom de flesta har en fläkt så är det väl bara att testa medans ni prismatchar mer avancerade lösningar!
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
sen har jag satt en p19 gasol tub på mina fångare så slipper jag byta så ofta.halper skrev:
Okej, bra info! Det är en sådan som är på väg. Kom visst inte idag. Var ett annat paket som jag glömt att jag beställt
Jag tänkte börja där vi är mest och sedan se om jag kan täcka större meningsfull yta genom att flytta den lite mot skogen. Behöver kanske två med tanke på hur många små avkrokar det finns på tomten och så.
Nu har min Mosquito Magnet Pioneer varit igång i fyra timmar ungefär. Jag kollade precis och det var fyra myggor som surrade runt i den. Själv fick jag betydligt fler myggbett på den tiden. Idag är det lite blåsigt så det är kanske inte optimala förhållanden för att lura in dem i sugsnabeln. Får se hur det blir under natten då fler borde ge sig ut för att leta efter blod.
Jag kör personligen med Thermacell och tycker att den räcker väldigt långt. Mina föräldrar kör med myggkanon i maj och början av juni, sedan stänger de av den för resten av säsongen för då har de fångat så mycket mygg att närområdet är i det närmaste myggfritt resten av säsongen.
Kolla vad TV4 använde på inspelningen av Robinson. Såg inte någon som klagade på myggbett och jag trodde dom skulle bli uppätna. Måste varit något effektivt om det inte var inhyrda norrländska jägare som pricksköt myggorna från tallkronorna.
Nädå,myggor är fridlysta här i norrT Thörre skrev:
Robinson hade ställt upp flera myggkanoner runt bägge lagens läger. Kameramännen hade klassiska heltäckande mygghattar med myggnät framför ansiktet.T Thörre skrev:
Har kört två olika varianter av mosquito magnet, med blandade resultat.
Periodvis fångade de mycket mygg, men tyvärr har de krånglat mycket och då åkt på service vilket både kostat en del, men framförallt gjort att man inte kunde använda de den säsongen.
Önskar verkligen de hade bättre service och garantier....
Tyvärr är det väldigt svårt att få koll på om de funkar som de ska. Flera gånger har jag varit med om att den ser ut att fungera, men den lockar inte till sig några mygg och verkar bara fånga de som råkar flyga in i sugen.
Sist jag köpte en ny fanns det dock ingen som hade bättre resultat i tester, men förhoppningsvis kanske det har ändrats?
Periodvis fångade de mycket mygg, men tyvärr har de krånglat mycket och då åkt på service vilket både kostat en del, men framförallt gjort att man inte kunde använda de den säsongen.
Önskar verkligen de hade bättre service och garantier....
Tyvärr är det väldigt svårt att få koll på om de funkar som de ska. Flera gånger har jag varit med om att den ser ut att fungera, men den lockar inte till sig några mygg och verkar bara fånga de som råkar flyga in i sugen.
Sist jag köpte en ny fanns det dock ingen som hade bättre resultat i tester, men förhoppningsvis kanske det har ändrats?
Köpte en sådan här från rusta. Tyckte att den var riktigt bra det första året. Fungerar sämre nu. Någon som har erfarenhet av den? Behöver man rengöra eller göra några justeringar för att få den att fungera bra igen?
Själv tycker jag det inte finns något effektivare än att sätta fågelholkar i vart enda träd, verkligen kostnadseffektivt.J jonaslatt skrev:Har en dotter som är allergisk mot mygg. Ett bett håller i sig en vecka och hon blir ordentligt svullen.
Förstått att de som går på gasol är de bästa och tar överdriver stor yta.
Bor i villa område och en tomt på 1000kvd.
Mycket mygg och knott på kvällarna.
Vill självklart lägga så lite pengar som möjligt.
De "ordentliga" med gasol kostar 7000kr och uppåt plus tub.
Andra alternativ?
Tex denna men vet inte om det funkar.
[bild]
För att lyckas bra så kan det vara bra att ev. stödmata småfåglar under vintern så de håller sig runt huset.
Sökte på Ars mat 12 och ser ju ut att vara precis samma.Handyman 1 skrev:
Jag brukar annars köpa thermacell mattor för den som är till för eluttaget eller Ryobis. För vanliga säljs bara idag tillsammans med gas men jag fyller gaspatronerna själv.
