Bordsfläkt, gärna oscillerande. Ställ den i ändan på bordet så kan man njuta av maten.
Det är knappast så att man blåser bort myggen, men det verkar som att dom tappar vittringen och letar blod i andra ändan av trädgården.
Eftersom de flesta har en fläkt så är det väl bara att testa medans ni prismatchar mer avancerade lösningar!
 
  • Gilla
Cheerbabe och 10 till
  • Laddar…
H
halper halper skrev:
Okej, bra info! Det är en sådan som är på väg. Kom visst inte idag. Var ett annat paket som jag glömt att jag beställt :)

Jag tänkte börja där vi är mest och sedan se om jag kan täcka större meningsfull yta genom att flytta den lite mot skogen. Behöver kanske två med tanke på hur många små avkrokar det finns på tomten och så.
sen har jag satt en p19 gasol tub på mina fångare så slipper jag byta så ofta.
 
  • Wow
Johannadutch
  • Laddar…
Nu har min Mosquito Magnet Pioneer varit igång i fyra timmar ungefär. Jag kollade precis och det var fyra myggor som surrade runt i den. Själv fick jag betydligt fler myggbett på den tiden. Idag är det lite blåsigt så det är kanske inte optimala förhållanden för att lura in dem i sugsnabeln. Får se hur det blir under natten då fler borde ge sig ut för att leta efter blod.
 
  • Gilla
Cheerbabe och 2 till
  • Laddar…
Jag kör personligen med Thermacell och tycker att den räcker väldigt långt. Mina föräldrar kör med myggkanon i maj och början av juni, sedan stänger de av den för resten av säsongen för då har de fångat så mycket mygg att närområdet är i det närmaste myggfritt resten av säsongen.
 
  • Gilla
Cheerbabe och 3 till
  • Laddar…
T
Kolla vad TV4 använde på inspelningen av Robinson. Såg inte någon som klagade på myggbett och jag trodde dom skulle bli uppätna. Måste varit något effektivt om det inte var inhyrda norrländska jägare som pricksköt myggorna från tallkronorna.
 
  • Gilla
  • Haha
Cheerbabe och 4 till
  • Laddar…
P
T Thörre skrev:
Kolla vad TV4 använde på inspelningen av Robinson. Såg inte någon som klagade på myggbett och jag trodde dom skulle bli uppätna. Måste varit något effektivt om det inte var inhyrda norrländska jägare som pricksköt myggorna från tallkronorna.
Nädå,myggor är fridlysta här i norr:) vi älskar dom....
 
T Thörre skrev:
Kolla vad TV4 använde på inspelningen av Robinson. Såg inte någon som klagade på myggbett och jag trodde dom skulle bli uppätna. Måste varit något effektivt om det inte var inhyrda norrländska jägare som pricksköt myggorna från tallkronorna.
Robinson hade ställt upp flera myggkanoner runt bägge lagens läger. Kameramännen hade klassiska heltäckande mygghattar med myggnät framför ansiktet.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Cheerbabe och 1 till
  • Laddar…
Tycker Thermacell funkar jättebra, stor skillnad med och utan.
 
  • Gilla
TommyFIN och 7 till
  • Laddar…
Har kört två olika varianter av mosquito magnet, med blandade resultat.
Periodvis fångade de mycket mygg, men tyvärr har de krånglat mycket och då åkt på service vilket både kostat en del, men framförallt gjort att man inte kunde använda de den säsongen.
Önskar verkligen de hade bättre service och garantier....
Tyvärr är det väldigt svårt att få koll på om de funkar som de ska. Flera gånger har jag varit med om att den ser ut att fungera, men den lockar inte till sig några mygg och verkar bara fånga de som råkar flyga in i sugen.

Sist jag köpte en ny fanns det dock ingen som hade bättre resultat i tester, men förhoppningsvis kanske det har ändrats?
 
  • Gilla
widheg och 1 till
  • Laddar…
@
Köpte en sådan här från rusta. Tyckte att den var riktigt bra det första året. Fungerar sämre nu. Någon som har erfarenhet av den? Behöver man rengöra eller göra några justeringar för att få den att fungera bra igen?
 
  • Uppvärmingsterrassvärmare från Rusta med synlig gasoltank och kontrollenheter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J jonaslatt skrev:
Har en dotter som är allergisk mot mygg. Ett bett håller i sig en vecka och hon blir ordentligt svullen.
Förstått att de som går på gasol är de bästa och tar överdriver stor yta.
Bor i villa område och en tomt på 1000kvd.
Mycket mygg och knott på kvällarna.
Vill självklart lägga så lite pengar som möjligt.
De "ordentliga" med gasol kostar 7000kr och uppåt plus tub.
Andra alternativ?
Tex denna men vet inte om det funkar.
[bild]
Själv tycker jag det inte finns något effektivare än att sätta fågelholkar i vart enda träd, verkligen kostnadseffektivt.
För att lyckas bra så kan det vara bra att ev. stödmata småfåglar under vintern så de håller sig runt huset.
 
  • Gilla
shtob och 12 till
  • Laddar…
Thermacell är magisk om man sitter still på ett ställe.
 
  • Gilla
  • Arg
gladpack1 och 5 till
  • Laddar…
En fladdermushona äter upp emot 8000 mygg på en natt. Sätt upp fladdermusholkar!
 
  • Gilla
  • Älska
Cheerbabe och 21 till
  • Laddar…
P
Kör man thermacell kan man köpa "ars mat 12" kuddar från thailand(även Kina?) betydligt billigare än originalet,även flaskorna går att återfylla med gas själv.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
higgins2k och 5 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Kör man thermacell kan man köpa "ars mat 12" kuddar från thailand(även Kina?) betydligt billigare än originalet,även flaskorna går att återfylla med gas själv.
Sökte på Ars mat 12 och ser ju ut att vara precis samma.
Jag brukar annars köpa thermacell mattor för den som är till för eluttaget eller Ryobis. För vanliga säljs bara idag tillsammans med gas men jag fyller gaspatronerna själv.
 
  • Gilla
Cheerbabe och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.