Har en dotter som är allergisk mot mygg. Ett bett håller i sig en vecka och hon blir ordentligt svullen.

Förstått att de som går på gasol är de bästa och tar överdriver stor yta.
Bor i villa område och en tomt på 1000kvd.
Mycket mygg och knott på kvällarna.

Vill självklart lägga så lite pengar som möjligt.

De "ordentliga" med gasol kostar 7000kr och uppåt plus tub.

Andra alternativ?
Tex denna men vet inte om det funkar.
Myggfälla med svart bas och grönt ljus, symbol med förbjudet tecken över mygga, samt skärmavbildning av produktpris och webbplatsens namn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Cheerbabe
  • Laddar…
Har inget att tillägga men bevakar med intresse! Har varit totalt outhärdligt denna sommar (dottern vägrar gå ut, trots att jag lockar med mogna smultron osv) och att inte kunna utnyttja trädgården den enda tid på året som det är uteväder är trist. Har därför köpt en sådan där för 7000 kronor du pratar om, som ska köras igång idag.

• Gilla
Cheerbabe och 7 till
  • Laddar…
H
Det att det står att den klarar 4000 är väl lite skryt.
Men jag kan säga att dom fungerar.
Märker direkt när gasen är slut.
Det blir ju inte helt myggfritt men 4-5 myggor klarar man av istället för hundra.
Har haft väldigt mycket mygg i mina fällor.
Jag kör 2 st.
En vid altanen och en vid poolen.

• Gilla
Cheerbabe och 2 till
  • Laddar…
Thermacell och liknande tycker jag fungerar bra.

• Gilla
TommyFIN och 19 till
  • Laddar…
H
Ja gör dom men det är på en väldigt begränsad yta.
Det är viktigt om man vill ha myggfälla att den går från tidig vår till sen höst.
En hon mygga kan producera 1-3000 ägg på 2 veckor.
Så varje hona du tar tidigt så begränsar du myggbeståndet väldigt

• Gilla
Noransky
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
Det blir ju inte helt myggfritt men 4-5 myggor klarar man av istället för hundra.
Jag kör 2 st.
Ser fram emot att testa! Hur stor tomt har du? Vi har ungefär 2000 m² men rejält kuperat och med många skrymslen och vrår, så mina förhoppningar är låga. Till att börja med ställer jag den bakom huset där man vill kunna vara, och när antalet gått ner lite så flyttar jag den kanske lite längre bort mot skogen, som jag gissar att myggorna gillar. Rätt sent att börja med myggjakt i år förstås, men jag hoppas den hinner göra lite nytta så man i alla fall kan vara ute i augusti.

H Hallerudsbo skrev:
Jag kör 2 st.
Vilken modell har du?

H
Mosquito magnet patriot.
Sista prismatcha jag på k-rauta 5795 kr då

H
halper halper skrev:
Ser fram emot att testa! Hur stor tomt har du? Vi har ungefär 2000 m² men rejält kuperat och med många skrymslen och vrår, så mina förhoppningar är låga. Till att börja med ställer jag den bakom huset där man vill kunna vara, och när antalet gått ner lite så flyttar jag den kanske lite längre bort mot skogen, som jag gissar att myggorna gillar. Rätt sent att börja med myggjakt i år förstås, men jag hoppas den hinner göra lite nytta så man i alla fall kan vara ute i augusti.
min tomt är på 6000,
Står dock att mygg jagar i motvind så man ska va aktiv att flytta fångaren.

jag har dock ställt ut den och så har den fått stått där.
Mygg flyger inte lång sträcka utan är väl ca 45-50 m bara.
Sitter man på altan och så är det lite mygg så funderar man på om dom inte fungerar.
Men när väl tablett börjar minska eller gasen tar slut så blir det massa mygg.

J jonaslatt skrev:
Har en dotter som är allergisk mot mygg. Ett bett håller i sig en vecka och hon blir ordentligt svullen.

Förstått att de som går på gasol är de bästa och tar överdriver stor yta.
Bor i villa område och en tomt på 1000kvd.
Mycket mygg och knott på kvällarna.

Vill självklart lägga så lite pengar som möjligt.

De "ordentliga" med gasol kostar 7000kr och uppåt plus tub.

Andra alternativ?
Tex denna men vet inte om det funkar.
[bild]
det här är väl samma till lägre pris: https://stick.se/mygga/amt-100-rapi...hBORyagWX7KE3LG3XmUMYrnt28mFCLFxoCiC0QAvD_BwE

• Gilla
jonaslatt
  • Laddar…
M Masthugg skrev:
det här är väl samma till lägre pris: [länk]

Någon som provat sån modell?

Eller någon som provat produkter från myggjakten.se. Verkar vara nytt på marknaden, med olika lösningar för olika situationer, armband, "damsugare", "skrämmare" etc..

AXS
G gmanhem skrev:
Eller någon som provat produkter från myggjakten.se. Verkar vara nytt på marknaden, med olika lösningar för olika situationer, armband, "damsugare", "skrämmare" etc..
Bluff enligt mig. Inte äkta recensioner heller, försökte lägga in en egen och den försvann...

Köp samma grejer på amazon för halva priset. Tror inte de funkar de heller dock...

• Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
min tomt är på 6000,
Står dock att mygg jagar i motvind så man ska va aktiv att flytta fångaren.

jag har dock ställt ut den och så har den fått stått där.
Mygg flyger inte lång sträcka utan är väl ca 45-50 m bara.
Sitter man på altan och så är det lite mygg så funderar man på om dom inte fungerar.
Men när väl tablett börjar minska eller gasen tar slut så blir det massa mygg.
Okej, bra info! Det är en sådan som är på väg. Kom visst inte idag. Var ett annat paket som jag glömt att jag beställt :)

Jag tänkte börja där vi är mest och sedan se om jag kan täcka större meningsfull yta genom att flytta den lite mot skogen. Behöver kanske två med tanke på hur många små avkrokar det finns på tomten och så.

• Gilla
Loppan78
  • Laddar…
Har inte provat den men det sägs funka. Man får fylla på med salt/dricka då och då.

• En hög av salt, en metallkork med vätska och en pinne på en träyta - en humoristisk fälla för myggor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
TommyFIN och 50 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.