1 246 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Vilka lås skall man ha?
Vill man fortfarande ha Assa Evo så bör man i alla fall vänta till kista 15 av EVO låsen. De skall vara "bladmåttsäkra". De finns ännu ej att köpa.
Jag hade inte vågat köpa ett de första veckorna av kistans liv om jag haft en möjlighet, efter ett tag så har folk testat och funkar det då så bör EVO vara ett bra lås.
Jag hade inte vågat köpa ett de första veckorna av kistans liv om jag haft en möjlighet, efter ett tag så har folk testat och funkar det då så bör EVO vara ett bra lås.
Jag skulle idag inte få för mig att köpa EVO-lås då de uppenbarligen inte håller måttet. Jag har EVO-lås men jag har även brytjärn så det klarar ju sig ändå men att idag installera en bristfällig konstruktion verkar galet.
Välj något annat eller plocka över dina gamla låskistor så länge så kan du ju köpa nya när EVO-är säkert igen.
Välj något annat eller plocka över dina gamla låskistor så länge så kan du ju köpa nya när EVO-är säkert igen.
Frågan är väl också om man 'bör' köpa ASSAs produkter när man ser/läser och hör hur det beter sig/resonerar i EVO fallet..
Personligen känns det som att dom har en del att ställa till rätta innan förtroendet för dom återkommer.
Personligen känns det som att dom har en del att ställa till rätta innan förtroendet för dom återkommer.
Jag är nog inne på Fredriks linje. Assa har visat vad de kan om lås och om konsumenters rätt till trygghet. Det finns andra företag än Assa på marknaden, och enda sättet att få stora kolosser att tänka om är nog att man vänder dem ryggen när de beter sig illa. Bara här på forumet finns det hundratals, kanske rent av tusentals, människor som sitter med ett lås som varenda människa från sju år och uppåt kan peta upp. Eftersom låsen har en lång livslängd kommer det att vara ett problem i flera decennier. Och ungefär så länge får konsumenterna låta bli att köpa Assa.
Redigerat:
Medlem
· Västmanland
· 304 inlägg
Alternativet: FAS 479 till entréer, 90002 till ytterdörrar som inte är utrymningsvägar, något av extralåsen till luckor och dörrar som inte har handtag -och så 147/148 på fönstren.
Allt på samma nyckel. Det man inte får är möjlighet till kopieringsskyddade nycklar, systemlåsning eller hänglås på samma nyckel.
Allt på samma nyckel. Det man inte får är möjlighet till kopieringsskyddade nycklar, systemlåsning eller hänglås på samma nyckel.
Klicka här för att svara