J jonaserik skrev:
Den typ ( enkel ) du är ute efter har jag och det är 32 mm, med dom enkla måste dom skruvas i hyllan för att inte bli vingliga i sidled. Dom med dubbla hak är stadigare i sidled och enkla har bara en hake. Verkar vara lite standardmåty på hakningen.
Precis den sorten du beskriver är det jag är ute efter. Var har du köpt dem och vilket märke har dem?

Purre
Har för mig jag sett något sådant på Byggmax, Jem o fix, Cheapy eller liknande billighetsbyggvaruhandel.

• Gilla
Eva PM
  • Laddar…
Har snurrat runt lite på nätet, Bauhaus ( Elfa ) inte säker nu, Byggmax har dom enkla, fabrikat Tellbe

• Gilla
Eva PM
  • Laddar…
Sådana ligger och skäpar i högar i vart enda livsmedelsbutik, är nog typ samma till alla.

• Gilla
Eva PM
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Har snurrat runt lite på nätet, Bauhaus ( Elfa ) inte säker nu, Byggmax har dom enkla, fabrikat Tellbe
Tack, jag har också kollat på byggmax och sett tellbe, men var osäker på om det var 32 mm.
Får se till att försöka hitta någon butik som har dem inne så jag kan mäta, då de mest säljs online överallt. På Tellbes egna hemsida kan jag inte hitta någon info om det är europastandard.
Tack igen 😀

• Gilla
Maestrono
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Sådana ligger och skäpar i högar i vart enda livsmedelsbutik, är nog typ samma till alla.
Tack, det ska jag kolla upp 🙏🏻

E Eva PM skrev:
Tack, jag har också kollat på byggmax och sett tellbe, men var osäker på om det var 32 mm.
Får se till att försöka hitta någon butik som har dem inne så jag kan mäta, då de mest säljs online överallt. På Tellbes egna hemsida kan jag inte hitta någon info om det är europastandard.
Tack igen 😀
Dom enkla har bara en hake att hänga på och en liten styr, blir väldigt vingliga i sidled. Så dom på Byggmax passar och är inte beroende av dom 32 mm.

Purre
Troligtvis gissar jag Tellbe passar. Har deras verktygstavlor tillsammans med Elfa/Lundbergs skenor så var ute och tog mått på tavlans upphängning.

Bild på en grå verktygstavla där en linjal används för att mäta dess upphängningsmått, mot en gul vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Eva PM och 1 till
  • Laddar…
Purre Purre skrev:
Troligtvis gissar jag Tellbe passar. Har deras verktygstavlor tillsammans med Elfa/Lundbergs skenor så var ute och tog mått på tavlans upphängning.

[bild]
Åh, tack för bilden. Det ser verkligen ut som att de ska passa. Då ska jag satsa på dem.
Tack 🙏🏻

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.