Vilka hantverkarbyxor tycker du är bäst?

• Blåkläder

• Helly Hansen

• Fristads

• MTX Workgear

• Biltema

• Snickers Workwear

• Bluewear Pro Workwear (Jula)

• Carhartt

• JOBMAN

• Nordhaus

Logga in och rösta för att se resultatet.
K
RVRC GP Pants
Från revolution race
Finns inga bättre och skönare

Satsuki
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Ja det hade ju varit idealiskt, det kanske vi kan göra också framöver. Men i det här testet ska Gustaf och Per testa de tre byxor som flest medlemmar tycker är de bästa. Vi testar alltså ett nytt testformat i samma veva så att säga.

Men jag kan ju ta reda på vilka av märkena som har motsvarande dammodeller också. Det borde ju vara samma för- och nackdelar med dem, eller vad tror du? Jag har själv aldrig ägt ett par hantverkarbyxor måste jag erkänna.
Bra idé!
Jag har ett par för måleri, snickeri och allmänt skitigt arbete runt huset men köpte bara det första jag hittade (vilket var Jula)…

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
PRO WEAR från Jula , (senaste stretch versionen). Kört med dom i nästan ett år nu och supersköna, ser fortfarande nästan nya ut efter ha på dom dagligen.

• Gilla
H Joakim och 1 till
  • Laddar…
Testa gärna byxor med någorlunda hög midja. Inte alla hantverkare vill att halva arslet syns när man jobbar
En hantverkare hukar sig med synlig underkläder över byxlinningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Noramasen och 3 till
  • Laddar…
C
Keiller Keiller skrev:
Inte alla hantverkare vill att halva arslet syns när man jobbar
Inte alla kunder heller 😆

• Haha
Noramasen och 1 till
  • Laddar…
Det blir ju en extra ficka annars 😂.

Jag kör med Helly Hansen Chelsea på jobbet. De har löstagbara fickor vilket är trevligt när man ska på lunch och liknande.
Jobbar som elektriker

Svarta arbetsbyxor med löstagbara fickor från Helly Hansen Chelsea. Perfekta för elektriker.
Skapa konto
Arbetsbyxor Helly Hansen Chelsea i svart med löstagbara fickor, sett bakifrån.
Skapa konto

• Gilla
mellansorken och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
Vi ska testa hantverkarbyxor och vill testa tre riktigt bra byxor. Då tänkte jag höra vilka ni har bäst erfarenhet av? Rösta här och saknas ditt favoritmärke så skriv här så lägger jag till det.

Tack på förhand och ha en riktigt God och Glad påsk!

[bild]
Gustaf tycker att de här är bäst.
Engelbrekt Strauss tycker jag är snäppet bättre än andra märken jag testat. Framförallt så har dom fickor som är smartare än andra märken..Har hh på jobbet det är bästa märket på yrkesbutiken vi handlar på.. väntar med spänning på att hh ska kopiera snickers eller om det var fristads inbyggda knäskydd. Det borde erbjudas alla byxor. Tyvärr så är mina ben oftast för korta för att knäskydden ska hamna rätt. Den byxan passar inte mig.

Redigerat:
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Purre
Kör Tranemo Workwear på jobbet och tycker dom fungerar bra.

Vi har behov av både varsel och ljusbåge/flamskydd på kläderna i jobbet.

Redigerat:
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Vi ska testa hantverkarbyxor och vill testa tre riktigt bra byxor. Då tänkte jag höra vilka ni har bäst erfarenhet av? Rösta här och saknas ditt favoritmärke så skriv här så lägger jag till det.

Tack på förhand och ha en riktigt God och Glad påsk!

[bild]
Gustaf tycker att de här är bäst.
Tranemo workwear håller bra o sitter skönt

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Att kunna hitta den perfekta hantverksbyxan är inte lätt, men här är min kravprofil på en byxa som används vid arbete på gården.
Löstagbara skruv och spikfickor eller att man kan stoppa in dom i byxan. Använder sådana fickor mycket sällan.
Stor benficka för mobilen så man kan dra igen med dragkedjan.
Blixtlås fram och en knapp överst. Hatar byxor med bara knappar.
Fäste för hantverkskniv som håller.
Pennficka och tumstocksficka samt gärna en benficka till för t.ex skruvmejsel eller tång.
En slitstark byxa är också ett plus.
Hittar jag en byxa som uppfyller kravprofilen så blir det ett klart köp oavsett pris.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
V valter53 skrev:
Att kunna hitta den perfekta hantverksbyxan är inte lätt, men här är min kravprofil på en byxa som används vid arbete på gården.
Löstagbara skruv och spikfickor eller att man kan stoppa in dom i byxan. Använder sådana fickor mycket sällan.
Stor benficka för mobilen så man kan dra igen med dragkedjan.
Blixtlås fram och en knapp överst. Hatar byxor med bara knappar.
Fäste för hantverkskniv som håller.
Pennficka och tumstocksficka samt gärna en benficka till för t.ex skruvmejsel eller tång.
En slitstark byxa är också ett plus.
Hittar jag en byxa som uppfyller kravprofilen så blir det ett klart köp oavsett pris.
Den perfekta finns ju inte. Därför har man 10+ st samtidigt. Vissa stretch och smidig, vissa mer rustik och tålig. Vissa med knäskydd i hela tiden, vissa utan och både shorts och fullängd av varje sort. Sen minst en handfull i reserv.

Som sagt så har jag ingått äktenskap i ett par L.Brador och varit på begravning i ett par Snickers.

Brukar ändå bli sådan uppståndelse när man råkar ha något annat på sig vilket inträffar 2ggr om året kanske.

Imorgon firar vi påsk med Snickers. Fatta hur mycket ägg man kan få med sig i framfickorna.

alm82 alm82 skrev:
Jag kör med Helly Hansen Chelsea på jobbet. De har löstagbara fickor vilket är trevligt när man ska på lunch och liknande.
Jobbar som elektriker

[bild][bild]
Jag har några sådana fast i pirat modell som jag trivs bra i, dock upplever jag att det är en bit kvar till kvaliteten i X-serien på Blåkläder, HH är dock betydligt lättare.

Jag föredrar västbyxor med hängslen de sitter mycket ledigare och man behöver ingen livrem men dessa är nästan omöjliga att få tag på idag. Under mina år som målare hade jag alltid sådana men idag tycks alla bara ha midjebyxor som jag tycker sitter mycket sämre när man jobbar.En västbyxa är mycket luftigare än en åtsittande midjebyxa man kan visserligen ha extra hängslen men det är en nödlösning.

Purre
Bo arnold Bo arnold skrev:
Jag föredrar västbyxor med hängslen de sitter mycket ledigare och man behöver ingen livrem men dessa är nästan omöjliga att få tag på idag. Under mina år som målare hade jag alltid sådana men idag tycks alla bara ha midjebyxor som jag tycker sitter mycket sämre när man jobbar.En västbyxa är mycket luftigare än en åtsittande midjebyxa man kan visserligen ha extra hängslen men det är en nödlösning.
https://www.tranemoworkwear.se/produkter.html?cat=52

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.