11 337 läst ·
60 svar
11k läst
60 svar
Vilka hantverkarbyxor tycker du är bäst? Rösta!
Levis 501or är nog det jag använder mest privat, kombinerat med ett bra snickarbälte är de det bästa för mig om det inte handlar om golvläggning eller marksten utomhus.Marlen Eskilsson skrev:
Yrkesmässigt blir man ju oftast styrd av vad arbetsgivaren och/eller uppdragsgivaren och ev lagstiftning kräver.
Produkter som diskuteras: "snickarbälte"
Snickarbälten
Snickarbälten är ett oumbärligt verktyg för alla som arbetar inom bygg- och hantverksyrken. De ger inte bara en praktisk förvaringslösning för alla dina verktyg och tillbehör, utan hjälper också till att hålla dina händer fria så att du
Läs mer
Använder mest ett par Carhartt av modellen på TS bild. Som ett par klassiska jeans men förstärkta och av kraftigare tyg. Skönt att inte ha hundra fickor att släpa runt på. Sysslar då mest med trädgård och generellt villaunderhåll, inte byggarbete dagarna i ända.
Min favvo-snickaroutfit består av ett par grå Blåkläder X1500 med hängslen, på överkroppen självklart en svart byggahus t-shirt.
Till detta bärs ett Snikki Kansas verktygsbälte även det med hängslen. Kronan på verket består av ett par Peltor 3M XPi och ett par förstärkta granbergs EX-handskar.
Då är man i det närmaste ostoppbar 👍..
Till detta bärs ett Snikki Kansas verktygsbälte även det med hängslen. Kronan på verket består av ett par Peltor 3M XPi och ett par förstärkta granbergs EX-handskar.
Jo, men nu var det byxor.P Prodigys skrev:Din information är utdaterad, fristads finns i swedols sortiment, även om utbudet i butik verkar vara lite sådär.
Gesto varierar en del i mitt tycke, har 10 år gamla t-shirts som fortfarande är fräscha trots mycket användande och jag har haft jackor där blixtlåsen gav upp efter ett par månader. Det har blivit bättre på senare år.
Gesto har både toppvaror och bottennapp.
Jo, det går att beställa, men jag vill klämma på grejerna innan köp, saker med exakt samma nummer kan ha ändrats.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 603 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 603 inlägg
Jag slår också ett slag för Blåkläders x1500 (dock mörkblåmexitegel skrev:
Min favvo-snickaroutfit består av ett par grå Blåkläder X1500 med hängslen, på överkroppen självklart en svart byggahus t-shirt.
Dock en rätt saftig prislapp för något man sliter hårt på
Det är en väsentlig skillnad på vad man gör när man använder dem. Jag som tjej har enormt svårt att hitta ett par bekväma, varma, inte rosa, hantverksbyxor med rätt längd på fickorna då jag är 1,62cm så kan jag inte behöva tvingas att ha fickor som sitter så skevt att jag inte ens når ner till fickorna eller att knäskydd hamnar mellan fotens ovansida halvägs upp på smalbenet. Snor sig som ormar runt benen och jag skulle gärna slippa använda både hängslen och spännband för att få dem att stanna uppe i 5 minuter och jag vill inte ha stretch i exempelvis motorsågsbyxor. Inte heller vill jag snubbla runt i alldeles för stora arbetskläder oavsett. Är man som jag kort och väldigt smal så är det helt omöjligt att hitta välsittande arbetskläder mer än ett par trädgårdshorts känns det mest som.Marlen Eskilsson skrev:
Tyvärr.
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Eftersom du nämnde varselklass 3 så antog jag att det gällde överdelar eftersom byxor endast finns upp till klass 2.Isakare skrev:
Administrator
· Skåne
· 8 352 inlägg
Ja det hade ju varit idealiskt, det kanske vi kan göra också framöver. Men i det här testet ska Gustaf och Per testa de tre byxor som flest medlemmar tycker är de bästa. Vi testar alltså ett nytt testformat i samma veva så att säga.KristinaRT skrev:
Men jag kan ju ta reda på vilka av märkena som har motsvarande dammodeller också. Det borde ju vara samma för- och nackdelar med dem, eller vad tror du? Jag har själv aldrig ägt ett par hantverkarbyxor måste jag erkänna.
Julas fixarbyxa. Köpte mina sommaren 2017 för 149kr och använda varje år förutom då värmen kräver snickarshorts. September 2024 bytte jag till mitt reservpar som jag köpte samtidigt eftersom jag trodde att sådan billig skit skulle spricka efter en säsong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kör Fristads med stretch på jobbet o gillar dem starkt, går långa sträckor varje dag och gillar att spikfickorna, eller vad de kallas? Sitter lite mer på sidorna så man slipper att de slår mot låren hela tiden när man går. Passformen passar mig perfekt.