Bakgrund:
Har nu en Makita 3612CE montera i ett fräsbord utan lyft. Jag skulle vilja ha en smidigare setup för att främst kunna ställa djupet enkelt. Använder ett sånt här http://assets.rockler.com/media/wys...tting-router-bit-height-with-dial-caliper.jpg Vilket iof blir noggrant vilket är det viktigaste för mig med det är lite omständigt. Vill helst INTE köpa eller bygga en platta med inbygd lyft, vill hellre lägga pengarna på en ny fräs. Men jag kan ju ha fel, det har hänt :) så upplys mig gärna om jag har fel.

Bra lösning?
Därför tror jag att en fräs som GMF1600 skulle vara perfekt för mig i fräsbordet. Verkar både ha nogrann justering i djup och sidled med anhållet monterat.

Finns det fler fräsar än GMF1600 som det går att ställa fräsdjupet på underifrån basen?
(Gärna någon Festool modell eftersom jag äger skenor)

Trend T11EK och DeWalt DW625EK

• Gilla
DinGranne
  • Laddar…
Både OF 1010 och 1400 är ju designade för att användas i Festools eget bord, du kan säkert köpa de nödvändiga delarna för att ställa fräsdjup ovanifrån om du vill bygga ett eget bord.

• Gilla
DinGranne
  • Laddar…
Tack för bra svar ! Nu har jag fler alternativ.

Var otydlig i beskrivningen ovan men jag äger redan ett fräsbord, Axminster, som jag tycker är ok, byggde in det i utmatningsbordet till bordssågen.

@TeroM
Bra tips! Jag har saknat finjusteringen på mitt nuvarande anhåll till fräsen, förstår inte riktigt varför Makita struntar i det? Vem jobbar med att fräsa skåror som hamnar 1.3 mm fel :) då kan man ju lika gärna använda bordssåg o slarv inställa :) ja ja

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.