11 062 läst ·
20 svar
11k läst
20 svar
Vilka andra smart lås finns, förutom Yale Doorman och ID Lock
Hej,
Jag försöker hitta passande smart lås till vår lägenhetsdörr och behöver hjälp med tips på möjliga lås. Förutom Yale Doorman och ID Lock. Måste kunna låsa upp med kod eller bricka.
Någon som har några bra tips?
Jag försöker hitta passande smart lås till vår lägenhetsdörr och behöver hjälp med tips på möjliga lås. Förutom Yale Doorman och ID Lock. Måste kunna låsa upp med kod eller bricka.
Någon som har några bra tips?
Masterlock 5441D
går skruva på vägg och nyckel i den
öppnas med bluetooth , app eller kod
öppnas med bluetooth , app eller kod
Tack för svar och förslag, men det är inte riktigt den typen av låsbox som jag söker, utan ett lås till själva dörren.
Både Yale Doorman och ID Lock är ganska fula då vi har en dörr i en äldre villa i viktoriansk stil. Så det är endast en fråga om utseende.
Har nu hittat Exma Duo Home som jag tror kan bli en möjlig kompromiss. Någon som har erfarenhet av detta lås?
Har nu hittat Exma Duo Home som jag tror kan bli en möjlig kompromiss. Någon som har erfarenhet av detta lås?
Även exma har en låda på insidan av dörren även om ytterdelen är lite diskretare.
Det sitter en motor i innerdelen som sköter låsningen.
Personligen håller jag med om det estetiska med dessa elektroniska lås men med tanke på att prisnivån och att det är en konsumentprodukt så blir det den bästa kompromissen.
Det är nog inte jättelångt kvar tills Yale doorman3 kommer som har lite annorlunda design, det ryktas om i höst.
Det finns diskretare lösningar men då drar priset iväg väldigt mycket och det är inte i närheten av samma prisklass.
Det sitter en motor i innerdelen som sköter låsningen.
Personligen håller jag med om det estetiska med dessa elektroniska lås men med tanke på att prisnivån och att det är en konsumentprodukt så blir det den bästa kompromissen.
Det är nog inte jättelångt kvar tills Yale doorman3 kommer som har lite annorlunda design, det ryktas om i höst.
Det finns diskretare lösningar men då drar priset iväg väldigt mycket och det är inte i närheten av samma prisklass.
Hum... Kanske vänta tills i höst då.
Tack för bra tips och info. Får se vad det blir till slut.
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 880 inlägg