288 514 läst ·
1 217 svar
289k läst
1,2k svar
Vilka bygger med Smålandsvillan?
Medlem
· Södermanland
· 206 inlägg
Nej, det har de inte.iloveyou skrev:
Jag har mätt hela fönstren här:
Fönstren i vardagsrummet (vinkeln) allrummet och köket har måtten ~100x150 (cm)
Fönstren i sovrummen ~100x115 (cm)
Medlem
· Västra Götalands län
· 28 inlägg
Jag hakar på fönsterfrågan...
Någon som vet hur breda fönstren är i Villa Kalmar?
Någon som vet hur breda fönstren är i Villa Kalmar?
Det finns flera olika mått. Du kan få de som finns. Höjderna anges som Bredd/Höjd.StorSegelbåt skrev:
I vardagsrummet finns det följande storlekar:
50x200cm (3 stycken)
110x160cm (2 stycken) + en glasdörr
Sovrum + tvättstuga
110x130cm
Kök
110x130cm
50x50
110x50
Badrum
50x130cm
Hall/Entré
50x200
De måtten jag antar att du är ute efter är 110cm alltså.
vi anlitade samma värmefirma som smålandsvillan skickade dit och han ändrade på en del. Bl a så höjde han fläkthastigheten 
Någon som vet tillverkaren av garderoberna som följer med husen? Har varit på jakt efter korgar men det verkar vara ett virrvarv av olika mått och standarder. Är svårt att få tag i korgar som passar.
Ska vara myresjököks garderober. Om inte de bytt det senaste året? Vi fick vårt hus i januari 2008, och där har vi garderober från myresjökök.Danne12345 skrev:
Medlem
· Södermanland
· 206 inlägg
Ta fram tumstocken och mät dina garderober - djup und bredd, det gjorde vi. Sen åker du till t ex. COOP, Bauhaus m fl. och väljer ut det du vill ha. Det är inte billigt har vi märkt. Hyllplan, trådbackar, tror vi spenderade 3000kr på två garderober, men kan ha fel.Danne12345 skrev:
Problemet är att vissa anger yttermått, andra innermått och så finns det de som anger bredden på korgen. Ibland är det dessutom svårt att få svar i butiken om vilket mått som avses. Då tar jag gärna det säkra före det osäkra och köper korgar jag vet passar. Eller så får man väl ta med sig en korg och jämföraorstigsnybro skrev:
Jag tycker att det borde standardiseras så att alla hyllplan, korgar, besticklådor med mera passar överallt
Medlem
· Södermanland
· 206 inlägg
Jag ska fråga sambon hur vi gjorde men vi handlade iaf på COOP. Deras trådkorgar och annat passade finfint i våra Nybro-garderober.Danne12345 skrev:Problemet är att vissa anger yttermått, andra innermått och så finns det de som anger bredden på korgen. Ibland är det dessutom svårt att få svar i butiken om vilket mått som avses. Då tar jag gärna det säkra före det osäkra och köper korgar jag vet passar. Eller så får man väl ta med sig en korg och jämföra
Jag tycker att det borde standardiseras så att alla hyllplan, korgar, besticklådor med mera passar överallt![]()
Medlem
· Västra Götaland
· 15 inlägg
Här kommer en till som är på gång! 
http://lillahusetljungby.blogspot.com/
Nu är det bara lååånga väntan kvar!
http://lillahusetljungby.blogspot.com/
Nu är det bara lååånga väntan kvar!
Idag har vi äntligen fått leveransbesked på vårt hus Villa Kalmar! 25 februari skall huset stå på plats. Fyra månaders nedräkning börjar nu 
Såklart har planerna på möblemang och annat tagit fart. Vi har valt bort SMVs kommod i badrummet och istället hittat ett fint på IKEA som är 80 cm bredd. Någon som vet om detta får plats?
Såklart har planerna på möblemang och annat tagit fart. Vi har valt bort SMVs kommod i badrummet och istället hittat ett fint på IKEA som är 80 cm bredd. Någon som vet om detta får plats?
CHaglund skrev:Idag har vi äntligen fått leveransbesked på vårt hus Villa Kalmar! 25 februari skall huset stå på plats. Fyra månaders nedräkning börjar nu
Vill säga hej! Vi är nya på listan att få levererat ett Smålandsvillan Villa Kalmar!! har ej gjort slutbeställning så inget lev.datum men hoppas på maj! blev lite skräckslagen av kalla fakta och ÄlvsbyHus idag.. Men antar att det är så att vi alla kan ha otur.. Berätta gärna om framsteg och funderingar, är till sååå mycket hjälp!
Medlem
· Västerbotten
· 317 inlägg
Vi är i startgroparna för att bygga, tiden går snabbt, och det är kul för vi längtar verkligen till inflytt nu!
http://lillahusetpaumedalen.blogspot.com/
http://lillahusetpaumedalen.blogspot.com/