288 515 läst ·
1 217 svar
289k läst
1,2k svar
Vilka bygger med Smålandsvillan?
Har lite frågor till er som byggt Nybro, har ni gjort några ändringar i huset efter att ni flyttade in? Vad är ni mest nöjda/minst nöjda med?
Håller på och klurar på någon finurlig lösning för hur man ska få plats med stortvätt som lakan mm i tvättstugan. Det känns som det är svårt att få till något bra sätt att hänga så stor tvätt på är det någon som vill dela med sig av sina goda ideer?
Mvh Anna
Håller på och klurar på någon finurlig lösning för hur man ska få plats med stortvätt som lakan mm i tvättstugan. Det känns som det är svårt att få till något bra sätt att hänga så stor tvätt på är det någon som vill dela med sig av sina goda ideer?
Mvh Anna
ribdyk: jag skickade PM till dig som du säkert sett. Vi betalade 400 000 för vår grund för samma entreprenör som er och ungefär samma jobb verkar det som. Har också sluttningstomt och garage under huset, var det så ni skulle ha eller? De har höjt priset med 40 000 verkar det som men de är kanonbra! Ni har ju också ett Kalmar och det huset är ju större kom jag på, då är det kanske rimligt pris ändå?! Kolla in på bloggen så kan du se bilder. Det är ju alltid kul för man kan inte fatta hur det blir sen. Det får ni andra också göra om ni vill. Vi har förässten sått gräs idag!!!
/Maria
http://huset2007.blogspot.com/
/Maria
http://huset2007.blogspot.com/
Det har varit lite mycket på sistone... Det har ju hänt massor på övervåningen under den regniga semestern och vi har ju fotat, men sen ska bilderna in på bloggen också. Nu var jag liksom tvungen att visa att vi har sått gräs också. Nu återstår att se om det kommer upp något. Man känner sig nästan som ett nyfiket barn som väntar! Kul att du tittar där snysop! Är det några fler här i tråden som håller på med övervåning? Skulle vara kul att se badrumsbilder eller andra bilder med för den delen.
/Maria
/Maria
Torktumlare är inte fel!!! Det är det enda som hjälper mot lakan. I vår tvättstuga har vi satt upp en hylla ovanför tvätthon, för diverse förvaring. Det var också ett mellanrum mellan torkskåp och vägg och där satte vi flera hyllplan. Vi köpte på Ikea och delade dem på mitten och då passade dom perfekt i glipan. Bra för mer förvaring. Sedan har jag strykbrädan att vika tvätt på. Funkar kanon även om det skulle vart bra med en bänk... Det är väl det enda jag kan sakna i vårt Västervik faktiskt. Vår tvättstuga är väl kanske inte som er men ändå...anna_jimmy skrev:Har lite frågor till er som byggt Nybro, har ni gjort några ändringar i huset efter att ni flyttade in? Vad är ni mest nöjda/minst nöjda med?
Mvh Anna
/Maria
Marleb: Tack för tipsen, ungefär så jag hade tänkt göra, torktumlaren är given men vi har skippat torkskåpet så det blir ju lite mer utrymme då. Något som är både bra och dåligt med vår tvättstuga är att vi har ett fönster i gaveln på rummet och det är där man skulle kunna sätta upp tvättlinor och hänga lakan o allt annat som inte går att tumla men det går nog att lösa med något insynskydd.
Några fler tips?
Några fler tips?
Mot grunden är det 220 mm isolering.
Tack, Completer för många bra tips!
Konstigt vad vissa får göra och andra inte?
Vi tröttnade på att fightas om fönstrerna och tog bort dem helt (i ena gaveln), ska få nån slags kompensation..
Vi kör nog på sneda fönster iaf.
Har nu fått besked om att vår husleverans tidigareställts en vecka igen, så nu är det v. 46 som gäller!
Då kan man ju inte annat än att vara nöjd, mysigt att få tillbringa julen i vårt nya hus.
Mvh. Sophie
Konstigt vad vissa får göra och andra inte?
Vi tröttnade på att fightas om fönstrerna och tog bort dem helt (i ena gaveln), ska få nån slags kompensation..
Vi kör nog på sneda fönster iaf.
Har nu fått besked om att vår husleverans tidigareställts en vecka igen, så nu är det v. 46 som gäller!
Då kan man ju inte annat än att vara nöjd, mysigt att få tillbringa julen i vårt nya hus.
Mvh. Sophie
Och vi skall lägga slutbeställning snart! Sitter här hemma och klurar på tapetvalen... Fanns inte mkt snyggt alltså.
Jag är iofs en tapetgalning... men ändå.
Det får bli enkla omönstrade tapeter som man sedan kan komplettera med en snajsig fondtapet.