288 515 läst ·
1 217 svar
289k läst
1,2k svar
Vilka bygger med Smålandsvillan?
vart någonstans utanför borås ska ni flytta eller bygga erat hus vi ska också bygga snatr där....jns skrev:Hej,
Träder in i tråden med ett Nybro på beställing. Slutet av året dock. Huset hamnar strax utanför Borås. Riktigt kul att se riktiga bilder på husen.
JohannahDaniel: Är jäkligt nyfiken på hur ni fick ihop köket? Skall fylla i slutbeställningen vilken dag som helst och är i valet o kvalet ang Myresjököket el Ikea.
//jns
hejsan väldigt fina bilder. undrar om den bänkskivan ni valt är standard eller om det var något tillval. samma med handtagen..jag tänkte ta ekköket innan jag såg dit det var väldig fint,ziboman skrev:
Jag svarar för defvron (som är maken):
Ja, det är standardbänkskiva i en grå granitliknande laminat. Handtagen är också standard. Vi tänkte först ha björk, men såg ett hus med de "vanliga" vita luckorna i kombination med handtagen och bänken och tyckte det var riktigt snyggt - speciellt till allt det rostfria.
Vi har nu kaklat (vitt, matt 10x20) och satt upp köksfläkten och det ser fint ut. Kaklet är inte standard, men det beror främst på att vi inte ville ha deras standardköksfläkt utan ville ha en "frihängande".
Bilder är fortfarande lite svårt eftersom vi inte fått vår adsl-uppkoppling ännu! Telefonen tog nästan en månad att få inkopplad. Vi kan i o f s skicka upp bilderna från jobbet, men det är lite knepigt. Vi lovar dock att lägga ut bilder så snart som möjligt!
Ja, det är standardbänkskiva i en grå granitliknande laminat. Handtagen är också standard. Vi tänkte först ha björk, men såg ett hus med de "vanliga" vita luckorna i kombination med handtagen och bänken och tyckte det var riktigt snyggt - speciellt till allt det rostfria.
Vi har nu kaklat (vitt, matt 10x20) och satt upp köksfläkten och det ser fint ut. Kaklet är inte standard, men det beror främst på att vi inte ville ha deras standardköksfläkt utan ville ha en "frihängande".
Bilder är fortfarande lite svårt eftersom vi inte fått vår adsl-uppkoppling ännu! Telefonen tog nästan en månad att få inkopplad. Vi kan i o f s skicka upp bilderna från jobbet, men det är lite knepigt. Vi lovar dock att lägga ut bilder så snart som möjligt!
Glömde - vi har kaklat hela ytan ovanför köksfönstren (den syns som gul tapet på en av bilderna) och kommer troligtvis att sätta upp ekhyllor för att "mjuka upp" helhetsintrycket av vitt, grafit och rostfritt.
Hej,applecore72 skrev:
Tar handtagen i mot handtaget på luckan brevid när ni öppnar luckorna? Vilken storlek valde ni?
undrar hur mycket det blev för erat hus utan trägård. jag får det att bli ca 2.2 milj för värnamo men en som byggde västervik gav så mycket. mvh millaapplecore72 skrev:Jag svarar för defvron (som är maken):
Vi har byggt en villa västervik och med allt inräknat, tomt, hus, garage, trädgårdplanering med matjord utkört så kommer vi inte ens komma upp till 2 miljoner, och då har vi en stor tomt, 2000 kvm och gräs på allt så bara trädgården kostar ca 100 000 kr men utan växter då så klart, inräknat är även 2 nybyggda altaner.
Mickelina!
vad betalade ni för tomten? har ni inrett ovanvåningen och till vilka arbeten anlitade ni hantverkare?? Själva verkar vi landa på knappt 2,5 exkl garage
vad betalade ni för tomten? har ni inrett ovanvåningen och till vilka arbeten anlitade ni hantverkare?? Själva verkar vi landa på knappt 2,5 exkl garage
Hej, vi bygger i stockholm och kommer inte att komma undan lindrigare än 3,3 men då ingår endast tomt, hus, grovplanering av tomt + några små ändringar av huset invändigt. Sen ska ju altan till, trädgård, plattläggning av ingång + biluppställningsplats + ovanplan.. Vart bygger ni som bara betalar 2 - 2,2 ???
Mvh
Annie
Mvh
Annie
då måste jag hört väldigt fel eller så är det något annat som inte stämmer . för när man räknar på deras hemsida så blir inte det så dyrt. men den som vi vill ha värnamo kommer nog att ligga runt så 2.2 eller lite mer........ vem gjorde altanerna? var det smålandsvillan.? vi ville med ha. millaMickelina skrev:Vi har byggt en villa västervik och med allt inräknat, tomt, hus, garage, trädgårdplanering med matjord utkört så kommer vi inte ens komma upp till 2 miljoner, och då har vi en stor tomt, 2000 kvm och gräs på allt så bara trädgården kostar ca 100 000 kr men utan växter då så klart, inräknat är även 2 nybyggda altaner.
vart byggde ni huset? jag tänkte bygga i urricehamn. mellan borås och jönköping.Mickelina skrev:Vi har byggt en villa västervik och med allt inräknat, tomt, hus, garage, trädgårdplanering med matjord utkört så kommer vi inte ens komma upp till 2 miljoner, och då har vi en stor tomt, 2000 kvm och gräs på allt så bara trädgården kostar ca 100 000 kr men utan växter då så klart, inräknat är även 2 nybyggda altaner.
Vi har byggt i umeå, tomtpris 150 000, kände tomtägaren och fick ett väldigt bra pris. Garage från lövångerbygg, byggs ihop själv, altanerna har vi själv byggt. Tomten har vi däremot lejjt bort dock till en bekant som fixar lite bättre pris. Marksten o dyligt har vi även köpt och lagt själva. Övervåningen har vi knappt börjat med, har bara börjat fästa vindspapp som ska sitta under isoleringen men vi kommer göra det mesta jobbat själv.
vår ovanvåning kostar ca såhär;
snickare och elektriker inkl material (40') i ett; 150' vilket jag tror är ett ovanligt bra pris.
badrumsmaterial, kakel, blandare samt element 30'.
vvsare; 25'
kakelsättare vet vi inget pris på än men gissar på ca 25'.
tapeter och golv mm; 20'
takfönster 5'
totalt 255'
dessutom ett bubbelbadkar för 25'
Vi kommer att måla, tapetsera och lägga golv själva.
Vår tomt kostade 500'
snickare och elektriker inkl material (40') i ett; 150' vilket jag tror är ett ovanligt bra pris.
badrumsmaterial, kakel, blandare samt element 30'.
vvsare; 25'
kakelsättare vet vi inget pris på än men gissar på ca 25'.
tapeter och golv mm; 20'
takfönster 5'
totalt 255'
dessutom ett bubbelbadkar för 25'
Vi kommer att måla, tapetsera och lägga golv själva.
Vår tomt kostade 500'