Vilket av följande fabrikat tycker du är bäst?

• Antal röster
    140
Vi valde Damixa till vårt nya hus, mest för att deras tradition-serie passade väldigt bra in i stilen. Tydligen ägs de av FM Mattsson. Vi är väldigt nöjda med dem än så länge men har bara haft dem i 5år än så länge.

Satsuki
Jag tycker både form och funktion är viktig, och tyvärr har alla de FM blandare jag tittat på till badrum varit fula. Dessutom ser alla deras blandare ungefär likadana ut. Trist, för jag har bra praktisk erfarenhet av dem men jag sätter ju inte en ful blandare i ett helt nytt badrum där allt annat är (vad jag tycker) snyggt….

Rickard.
S Styrman_jansson skrev:
Tydligen ägs de av FM Mattsson.
Snarare har dom samma ägare "FM Mattsson group" som även äger Mora vilket låter som det är samma sak men det är viss skillnad.

Fmm säljer dock blandare som damixa tillverkar vilket kan vara smått förvirrande.

• Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
C
Köpte FMM:s klassiska blandare till tvättstugan för några år sedan i förhoppningen att den fortfarande lever upp till sitt goda rykte. Men tog inte lång tid innan blå/röda pluppen på kranarna trillade bort av sig själv.
Förvisso ett kosmetiskt problem, men bara att inse, kvalitetsnivån är inte vad den varit...

Klassisk FMM-blandare för tvättstuga med blå och röda markeringar på stjärnformade vred; delvis bortfallna markeringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bytte själv till FMM i tvättstugan för tio år sedan och du har helt rätt, kvaliteten har sjunkit jämfört med blandare från sextiotalet. Många delar är nu i kromad plast och lär väl inte hålla femtio år som förr.

I mitt hus från 1968 var det FM mattson i badrummet och köket samt Grohe i duschen.
När jag renoverade bytte jag FM mattson till Mora och tycker Mora hade bättre kvalitet då.
Grohe i duschen stog ut med utomordentlig kvalitet men hade gammalt cc-mått och bytte till mora även där.

Min Mora Temp High Lux i köket har jag inte varit nöjd med. Pipen fick bytas efter att den hade börjat oxidera invändigt. Ventilhylsan håller inte heller så länge och måste bytas med jämna mellanrum.

Fördelen med Mora och Fm mattson är att det finns reserdelar långt efter att de gått ur produktionen.

Hur lätt det är att få reservdelar till Grohe vet jag inte, inte heller om kvaliteten är lika bra idag som förrr.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.