23 167 läst ·
20 svar
23k läst
20 svar
Vilka blandare är egentligen bäst?
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Vi valde Damixa till vårt nya hus, mest för att deras tradition-serie passade väldigt bra in i stilen. Tydligen ägs de av FM Mattsson. Vi är väldigt nöjda med dem än så länge men har bara haft dem i 5år än så länge.
Jag tycker både form och funktion är viktig, och tyvärr har alla de FM blandare jag tittat på till badrum varit fula. Dessutom ser alla deras blandare ungefär likadana ut. Trist, för jag har bra praktisk erfarenhet av dem men jag sätter ju inte en ful blandare i ett helt nytt badrum där allt annat är (vad jag tycker) snyggt….
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 416 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 416 inlägg
Köpte FMM:s klassiska blandare till tvättstugan för några år sedan i förhoppningen att den fortfarande lever upp till sitt goda rykte. Men tog inte lång tid innan blå/röda pluppen på kranarna trillade bort av sig själv.
Förvisso ett kosmetiskt problem, men bara att inse, kvalitetsnivån är inte vad den varit...
Förvisso ett kosmetiskt problem, men bara att inse, kvalitetsnivån är inte vad den varit...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bytte själv till FMM i tvättstugan för tio år sedan och du har helt rätt, kvaliteten har sjunkit jämfört med blandare från sextiotalet. Många delar är nu i kromad plast och lär väl inte hålla femtio år som förr.
I mitt hus från 1968 var det FM mattson i badrummet och köket samt Grohe i duschen.
När jag renoverade bytte jag FM mattson till Mora och tycker Mora hade bättre kvalitet då.
Grohe i duschen stog ut med utomordentlig kvalitet men hade gammalt cc-mått och bytte till mora även där.
Min Mora Temp High Lux i köket har jag inte varit nöjd med. Pipen fick bytas efter att den hade börjat oxidera invändigt. Ventilhylsan håller inte heller så länge och måste bytas med jämna mellanrum.
Fördelen med Mora och Fm mattson är att det finns reserdelar långt efter att de gått ur produktionen.
Hur lätt det är att få reservdelar till Grohe vet jag inte, inte heller om kvaliteten är lika bra idag som förrr.
När jag renoverade bytte jag FM mattson till Mora och tycker Mora hade bättre kvalitet då.
Grohe i duschen stog ut med utomordentlig kvalitet men hade gammalt cc-mått och bytte till mora även där.
Min Mora Temp High Lux i köket har jag inte varit nöjd med. Pipen fick bytas efter att den hade börjat oxidera invändigt. Ventilhylsan håller inte heller så länge och måste bytas med jämna mellanrum.
Fördelen med Mora och Fm mattson är att det finns reserdelar långt efter att de gått ur produktionen.
Hur lätt det är att få reservdelar till Grohe vet jag inte, inte heller om kvaliteten är lika bra idag som förrr.
Klicka här för att svara
