10 043 läst ·
77 svar
10k läst
77 svar
Vilka är Ni som Bygger i Askeby i Linköping
Jaha.....då var grunden klar och man väntar på att stommen till huset skall levereras vecka 35 
Jobbar på att få klar en websida också.... den kommer att finnas på www.villasafir.net och skall förhoppningsvis vara klar till slutet av denna veckan.. dvs fredagen den 5:e
/micke
Jobbar på att få klar en websida också.... den kommer att finnas på www.villasafir.net och skall förhoppningsvis vara klar till slutet av denna veckan.. dvs fredagen den 5:e
/micke
Som ovanstående postare skrev.... välkommen 
Fick en faktura från vår kära kommun idag....
Utstakning.... 4 hörn KOSTNAD!! 5160 kr
Löjligt.... jag skulle göra det för endast 500 kr per hörn :
Samt skall tilläggas att ni bör rälna med planavgiften som jag absolut inte har fått någon som helst info från kommunen om den var på runt 29 000kr. Så det "dök sammanlagt upp extrakostnader från kommunen på 34 000 kr. Vill mest tala om detta för eventuella kommande byggare.
/Micke
Fick en faktura från vår kära kommun idag....
Utstakning.... 4 hörn KOSTNAD!! 5160 kr
Löjligt.... jag skulle göra det för endast 500 kr per hörn :
Samt skall tilläggas att ni bör rälna med planavgiften som jag absolut inte har fått någon som helst info från kommunen om den var på runt 29 000kr. Så det "dök sammanlagt upp extrakostnader från kommunen på 34 000 kr. Vill mest tala om detta för eventuella kommande byggare.
/Micke
>
Det är ju BRA att kommunen informerar innan vilka avgifter som tillkommer.Enligt pappren på tomten som vi fått tillkommer endast inkoppling av VA+El.Blir man förvånad :-/NOT.
Vi kommer inte i heller igång förräns i vinter någongång, går fortfarande och väntar på en nybyggnadskarta som är beställd sedan ett par veckor tillbax.
Vi kommer inte i heller igång förräns i vinter någongång, går fortfarande och väntar på en nybyggnadskarta som är beställd sedan ett par veckor tillbax.
Efter 2 dagars slit så har ni i princip hela stommen kommit på plats!! Det blev definitivt bättre än vad vi hade trott när det kom på plats i verkligheten.
Vi har till och med börjat måla lite.... svårt att motstå när moder natur för en gång skull visar sin glada sida och ger oss strålande väder. Så nu har jag tagit ut 2 dagars semester till för att måla.
/Micke
Vi har till och med börjat måla lite.... svårt att motstå när moder natur för en gång skull visar sin glada sida och ger oss strålande väder. Så nu har jag tagit ut 2 dagars semester till för att måla.
/Micke
Ahhh trevligt! Samma tomt som vi hade bokad först.... dock blev vårt förstaval ledigt iaf... dock skall jag väl medge att ni får det lättare med tomten eftersom det nästan inte är någon lutning alls där 
Bilderna på hemsidan blir försenade... tjejen fick med sig digital kameran hem så det blir inga uppdateringar förrens i slutet av veckan som kommer
/Micke
Bilderna på hemsidan blir försenade... tjejen fick med sig digital kameran hem så det blir inga uppdateringar förrens i slutet av veckan som kommer
/Micke