6 798 läst ·
3 svar
7k läst
3 svar
Vilda gräs-sorter
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
I vår trädgård ska vi ha olika sorters prydnadsgräs men just nu är det mest grus, sten och ogräs. Men lite här och där står det små fina tuvor av gräs som är väldigt likt de man köper. Vissa vet jag såg lika fina ut förra sommaren och har inte blivit så mycket större sen dess. Min fråga är om de skulle klara sig och bli fina om jag gräver upp dem, planterar dem i kruka/hink utan botten (som man ska med gräs).
Finns det någon som testat eller vet/har teorier?
Finns det någon som testat eller vet/har teorier?
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Hej
Så lustigt jag går och funderar på det samma
Var hos vår trädgårdsmästare i dag och tittade på utbudet och konstaterade att det fanns mycke gräs i varierande prisklasser. Åkte hem och tittade i backen utanför och undrade samma fråga kan man.... Ja vad tror ni?
Kunde dock inte motstå några sorter så några fick flytta med hem från trädgårdsmästran.
Vore bra om man kunde ta i skogsbrynet men jag undrar om det är samma jordstruktur och förhållande som i en rabatt? Mvh Lisen
Så lustigt jag går och funderar på det samma
Var hos vår trädgårdsmästare i dag och tittade på utbudet och konstaterade att det fanns mycke gräs i varierande prisklasser. Åkte hem och tittade i backen utanför och undrade samma fråga kan man.... Ja vad tror ni?
Kunde dock inte motstå några sorter så några fick flytta med hem från trädgårdsmästran.
Vore bra om man kunde ta i skogsbrynet men jag undrar om det är samma jordstruktur och förhållande som i en rabatt? Mvh Lisen
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
De får ju inte sämre jord i alla fall... just nu står de som jag funderar på i kompakt lerjord som är stenhård och torr, en annan står i singel!
Här är bilder på dem, kanske det blir lättare att få svar då!

Här är bilder på dem, kanske det blir lättare att få svar då!

Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Såg ni Sommartorpet i kväll? Visst såg det ut som de tog vilda gräs-sorter!!?? Ska leta på hemsidan...
Nja, där hittade man inget svar... synd.
Nja, där hittade man inget svar... synd.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden