Har ett märkligt vattenlås till min Ikea boholmen diskbänk, slangen vrider sig så att vattenlåset hamnar snett. Hur viktigt är det att vattenlåset är lodrätt?

Om du har ett vattenlås som passar till vasken och som når avloppet behöver du inte oroa dig, tycker dock att det låter konstigt att det vrider sig. Vattenlåset är fastskruvat i vasken och då hamnar det om man gjort rätt på rätt ställe, slangen som inte är fastskruvad lika hårt borde därför inte påverka vattenlåsets läge.

Rören som går till de två vaskarna är teleskopiska och kan dras ut, labba lite med det så ska du se att du får rätt på det!

pope: som avindal säger så är röret från vasken teleskopiskt och kan vrida sig, urusel konstruktion. Kanske funkar om avloppet är rakt under, men så är det inte i mitt fall. Får kolla med Ikea.

fredwal: Du verkar ha haft problem med allt från lådor till gångjärn och vattenlås, grejer som normalt räknas som ganska enkla, inte så att tummen hamnar där den inte skall vara :rolleyes:

Sorry, inget illa ment, lite kul bara med alla dina problem.

pope70: haha, du har rätt, det är första köksrenoveringen och jag gör väl alla misstag man kan göra. Tur att det finns kunniga personer som du på det här forumet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.