4 960 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
Viktigt med drevlist vid fönster?
Har inrett ovanvåningen i vårt 1 1/2 plans hus, köpte det med s.k oinredd vind. Tillverkaren hade monterat fönster i gavlarna på ovanvåningen. När jag isolerade väggarna och satte gips m.m. så isloerade jag med drivremsa runt fönsterna, dock har jag nu upptäckt att jag glömt sätta drevlist innanför remsan.
Under fönstret har vi stenskiva som fösnterkarm. Jag ser nu i Beijers guide till hur man byter fönster att man ska sätta fogmassa i spåret i karmbotten stycket. En snickare jag rådfrågade tyckte det räckte med en drivremsa och nämnde inte fogmassan.l
Nu är allt klart, smygar uppe, spacklat runt om osv Min fråga är hur ni här på forumet tycker, måste jag plocka ned alla smygar och fönsterbrädan och göra om???
Tacksam för svar!
Under fönstret har vi stenskiva som fösnterkarm. Jag ser nu i Beijers guide till hur man byter fönster att man ska sätta fogmassa i spåret i karmbotten stycket. En snickare jag rådfrågade tyckte det räckte med en drivremsa och nämnde inte fogmassan.l
Nu är allt klart, smygar uppe, spacklat runt om osv Min fråga är hur ni här på forumet tycker, måste jag plocka ned alla smygar och fönsterbrädan och göra om???
Tacksam för svar!
Kanske du tänker på s.k bottenlist som ibland sätts för att få diffusionstätt. Har själv bara använt drevremsa utan sån list. ´Se det som ett tillfälle för huset att andas- jag hade inte tagit ner o gjort om. Det bör fungera bra ändå . Antar att panelen var på på utsidan med foder runt fönster, i så fall finns kanske en remsa drevad utifrån.
Kjell G
Kjell G
Klicka här för att svara
