Hallå!

Passade på att göra en grundlig check av viking bion (tänkte att det var dags då det sprutade eld ur fallröret i våras haha)

Det ser ut som att tändelementet har fått ett pistolskott genom sig, det har inte varit något problem med tändningen så jag undrar måste jag byta ut skiten och spendera 800kr eller kan jag bara bocka till den? Se bild så förstår ni.

Det har även gått hål på den "den inre gaveln", det är förmodligen det som har resulterat i baksprut av en vacker eldflamma :crysmile:, resultatet av detta är att kablarna har blivit något brända, fungerar fortfarande men jag skulle vilja byta ut dessa men hittar ingen sida med just den reservdelen. Någon som vet? Tack för hjälp

• Skadat tändelement med genomgående hål och brända kanter som hålls upp av en person.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadat tändelement med hål och brända kablar från en värmepanna.
    Skapa konto
  • Något brända kabeländar i förgrunden med synliga tecken på skada, mot suddig bakgrund av pannan.
    Skapa konto
  • Skadat tändelement med hål och brända kablar i en pelletspanna.
    Skapa konto
Byter ut gaveln, tändkablar, gavel isolering samt tändelement..
Vart ju rätt blåst av pbs kan jag säga, gaveln kostade runt 600kr där, tändelement 800 samt tändkablar 800kr för kablarna.. ringde värmebaronen, de säljer en kabelsats (alla kablar till brännaren) för 350kr, gavel 450kr och tändelement 750kr..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.