Byggahus.se

Viking iMow MI 632 / Mi 632P

1. tttomten
    Medlem · Nivå 14
    I inställningsmenyn finns valet ASM, någon som vet vad det är? Finns inte omnämnt i manualen vad jag kan se, har testators av/på och ser ingen skillnad på uppförande.

Försöker förstå hur jag ska programmera ’Shaun’ så han inte smiter in i en korridor (och måste gå typ 75 meter extra) på väg till dockningsstationen.

Redigerat 23 jun 2019 16:38
  2. G
    Medlem Nivå 2
    ASM= Anti-Stuck-Manöver
    ”Vid inkopplad ASM startar robotgräsklipparen en undanmanöver när den har fastnat”

3. tttomten
    Medlem · Nivå 14
    Aha, antar att det är lite extra kraft till hjulen. Konstigt att det inte står i manualen.
    Men då har det inget att göra med mitt största huvudbry (se redigerad post)...jagar vidare.

4. M
    Medlem Nivå 1
    Köpte mig en iMow för ett år sedan, en 422PC finns ingen anledning att ha app till den. Den fungerar inte så länge så att du behöver ställa in den. Lämnar du den en vecka, räkna inte med att gräset är klippt när du kommer hem. Troligtvis står den mitt på med programfel eller något annat spännande fel.

5. E
    Medlem · Nivå 22
    En granne hade en IMov, första året var där frekventa stopp. Tror att dom fick den utbytt. Status nu är lite oklart. Har dock sett grannen körandes med en traditionell klippare.

6. E
    Medlem Nivå 3
    Samma som mina maskiner. Jag har haft 3st där samtliga har varit på verkstad i åtskilliga månader. Har väntat på reservdel i 2.5 mån hittills i år. Sämst måste vara Stihl som säljer skiten till överpris