Hej,
1. Försöker förstå hur panelen på pannan ska stån nör jag vill elda pellets och blir inte klok.
2. Fick igång Mr Viking igår, blev superglad, men sen kom det mkt rök ur den lilla dragluckan som sitter på infarten till skorstenen samt gick bakvägen in i pelletsröret. Jag stängde av och tog bort matarslangen från skruven....blev rätt rökigt i källaren då. Vad kan röken bero på? Ska lilla dragluckan vara öppen eller stängd?
Många frågor pga dålig erfarenhet...
🤦😃

• Närbild av kontrollpanel för panna med inställningar för pann-temperatur, automat-säkring och strömbrytare för el och olja.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,
Jag kan tyvärr inte din panna, men vi har också en pelletsbrännare Viking Bio.
När det rök in, så beror det på bristande drag i rökkanalen. Viktigt är att det finns tilluft, från exempelvis en ventil på minst samma area som skorstenen har.

Kan också tipsa om forumet på www.pellets.info om du inte upptäckt det redan. Där finns mer märkesspecifik hjälp att få.

• Gilla
Frazzemackan
  • Laddar…
GoForIt GoForIt skrev:
Hej,
Jag kan tyvärr inte din panna, men vi har också en pelletsbrännare Viking Bio.
När det rök in, så beror det på bristande drag i rökkanalen. Viktigt är att det finns tilluft, från exempelvis en ventil på minst samma area som skorstenen har.

Kan också tipsa om forumet på www.pellets.info om du inte upptäckt det redan. Där finns mer märkesspecifik hjälp att få.
Supertack! Ska regga mig där asap! 😃🙏

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.