Hej är det någon som vet om det finns någon programvara jag kan använda för att spela in video på grafikkortet som har video in anslutning. ?

antingen enligt inställda tider eller s.k motion detecture
som startar när någon går framför kameran.

funkar det här? eller måste jag köpa ett speciellt PCI kort

Tacksam för svar Anders

Du kan ju börja med Windows Movie Maker, har inte själv använt den men den ingår ju gratis i de senaste Windows.

Det jag har använt är Pinnacle Studio 9 runt 500:-, Metrix Making CD&DVD 400:- samt Ulead Movie Factory runt 400:-

Dessa program ordnar allt från att ta in video, "capture" till redigering, convertering till den fil typ man vill samt bränna på DVD

Gratis är också det populära Virtualdub.

www.dvdrhelp.com finns allt som rör detta.

Pinnacle har jag , men jag då måste jag väl starta inspelningen manuellt ?

Jag tänkte ha datorn/kameran igång dagtid och kolla eventuell inspelning när jag kommer hem.

Vet inte vad du ska spela in med kameran men om vi pratar övervakning så kan jag rekommendera en programvara som börjar spela in när bilden förändrar sig. Fungerar kanon med en enkel webkamera för en eller två hundringar. Programvaran finns i olika utförande. Sök på www.download.com efter t ex webcam.

Jörgen

ta en titt på mediaportal. Gratis är gott

AW, jag missade din önskan om timer eller detektor. Mitt tv-kort har timer även på video-ingången, har ett Compro kort med PVR program, kostade 375:- men det finns många likvärdiga prisvärda tv-kort.

Men behöver du inte ha fullgod TV/DVD kvalitet så satsa web kamera för USB porten eller ett tv/inbrotts-övervakningssystem, titta vad Kjell & Co har

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.