Hej, jag undrar om det är någon som byggt ett vidbyggt garage som ligger ca:1 meter in och 2 meter ut på gaveln. Har tyvärr inte mer än 4 x 9.30 att bygga på det måste bli ett vidbyggt. Det jag är lite frågande till är konstruktionen i taket som skall ligga mot huset med vatten. Någon som har tips eller erfarenheter.
Tack på förhand // verra

kan du inte göra ett platt-tak istället? avvattning mot huset går ju, men är det inte bra utfört så finns det ju uppenbara risker med detta.
MvH
Barbara

Barbarella skrev:
kan du inte göra ett platt-tak istället? avvattning mot huset går ju, men är det inte bra utfört så finns det ju uppenbara risker med detta.
MvH
Barbara
Nu vet jag iof. inte vilken del av Sverige som 'Verra' bor i, men räknas inte platt tak som en konstruktion med uppenbara risker??
Eller har det kanske ändrats med tanke på modernare/nyare takbeläggningar e.dyl??

MVH//Christina.

Första tanken när man hör platt tak är som sagt fuktproblem för mig med. Snickarna som reste huset hade en ide´ att göra garage med en kvällsolsplats och en dörr ut via ett av de kommande sovrummet på ö.vån. Ide´n är ju inte helt fel men då lutar det åt ett platt tak vilket jag inte gillar. Vi får väl kolla med snickarna på fler alernativ samt hoppas på att det är fler här som har tips.
Mvh//verra

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.