"tre kontantuttag på rad?" ??

Det måste finnas en infälld installation med rör/slang och apparatdosor där alla uttag ska sitta om det ska vara en infälld installation.

J Josth skrev:
"tre kontantuttag på rad?" ??

Det måste finnas en infälld installation med rör/slang och apparatdosor där alla uttag ska sitta om det ska vara en infälld installation.
Tre apparatdosor i samma rum med slang, dock tre olika väggar med en matning till en säkring gemensam säkring. Jag menar ”på rad” efter varandra på röret,

Det brukar finnas plats för två trådar i kopplingsklämmorna på vägguttag. Om jag förstår dig rätt tänker du dra en grupp från centralen till uttag 1, från uttag 1 vidare till uttag två och sedan från uttag 2 vidare till uttag 3. Det är precis så man brukar göra.

A Avemo skrev:
Det brukar finnas plats för två trådar i kopplingsklämmorna på vägguttag. Om jag förstår dig rätt tänker du dra en grupp från centralen till uttag 1, från uttag 1 vidare till uttag två och sedan från uttag 2 vidare till uttag 3. Det är precis så man brukar göra.
Ja exakt, det var därför jag funderade på om det funkar på alla vägguttag eller om det måste vara något speciellt uttag.

Som sagt, de flesta uttag har plats för minst två trådar. Men håll dig till kända märken så brukar det fungera enklare.

F Fredrik_1976 skrev:
Hej!
Dum fråga kanske men har dragit elrör invändigt i sommarstugan. Visst kan man koppla vidare trådarna via vägguttaget, alltså t ex tre kontantuttag på rad?

Tänkte använda en sådan:
[länk]
Länkat uttag platsar under "rubriken" kända märken. Så den uppfyller kraven för vidarematning.

R roli skrev:
Länkat uttag platsar under "rubriken" kända märken. Så den uppfyller kraven för vidarematning.
Tack, då kör jag på det 😊

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.