2 158 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
vibrationer i metabo vinkelslip
Jag har en Metabo vinkelslip som jag ännu inte har använt så mycket (fast den har fyra år på nacken). Redan efter några minuter börjar det sticka i fingrarna.
Jag har ingen erfarenhet alls av vinkelslipar men nog verkar det vara något balansfel om det är så? Eller får man helt enkelt finna sig i att något som snurrar så fort också vibrerar en del?
Med en Cotech hade jag inte varit förvånad, men Metabo borde göra bättre grejor.
Jag har ingen erfarenhet alls av vinkelslipar men nog verkar det vara något balansfel om det är så? Eller får man helt enkelt finna sig i att något som snurrar så fort också vibrerar en del?
Med en Cotech hade jag inte varit förvånad, men Metabo borde göra bättre grejor.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Hade samma problem med en helt ny Makita i våras, men det hade inget med skivorna att göra, jag körde typ 20 st Norton kapskivor. Det var sidohandtaget som var för dåligt avvibrerat.
Nu har jag pratat med verkstan och fått veta att det är ett glapp i spindeln eller lagret. Kostnad för byte är ca. 250:- om jag inte lyckas få dem att bevisa ett fabrikationsfel. Det kan bli svårt då vinkelslipen är 4 år gammal även om den bara har slitit ut tio kapskivor.
Klicka här för att svara