lite snett å vint kan man kanske få tåla men det där verkar i överkant, vi lejde en firma som gjorde relaxen till bra pris och ett jättebra jobb!
har rörmokkaren som kopplat in radiatorn leta i bra att ha lådan efter skarvkopplingarna?

Hur har det gått för er??

Förskräckligt utfört. Mil ifrån vad man ser i utställningsmiljöer i kakelbutiker och det är dessa som är min referenser.

Själv har jag just råkat ut för uselt jobb av plattsättare/plattskalle. Är inflyttad i en nybyggd lägenhet och var inte nöjd med utförandet i vårt duschrum. Jag hade valt vitt kakel med vit fog på väggarna och mörkgrått klinker med mörkgrå fog på golvet. Men fogarna har flyttit i varandra, så mörkgrå fog vandrar upp någon centimeter på väggarna och här och där ligger vitt fogmassa i golvets fogar. Ser slafsigt ut.

Platschefen för bygget kom förbi med en plattnisse och anmodade honom att försöka fixa till det trots plattnissens förklaringar av typen "det blir så, det hinner inte torka innan nästa moment ska påbörjas", "det går inte göra något åt det, det kan bli värre" och "vi har redan försökt förbättra tre gånger innan(!!!). Plattskallen skulle nu göra något åt det för fjärde gången (de tre gångerna tidigare har de gjort innan vi flyttade in) och färgade fogarna så att det blev lite jämnare.

Plattskallen var dock trevligt så vi spåkades några minuter efter han hade gjort jobbet. Det som han sade var uppriktigt (och det är anledningen att jag inledningsvis skrev att jobbet var uselt utfört, inte att plattnissen var usel): de har helt enkelt inte tid. "Annars spricken ackordet och då blir det inga pengar". Vi surrade om detta och att byggmästarens schema är så tajt med ett lemmeltåg av olika gubbar, en som först spacklar, sedan kommer målaren, sedan plattsättare, sedan röris, elektriker och snickare, att det inte går att få gott reslutat. Han var alltså helt medveten om att jobbet är halvdant. De bara bättrar på en aning så att besiktningarna (av byggmästare, av oberoende besiktningsman och av mig) godkänns eftersom ingen orkar tjata så nöjer sig alla med att de i alla fall har försökt göra något åt det, trots att försöken inte är allvarligt menade. Och nu när jag vet att det inte går att få det bra så är det lika bra att vända blicken uppåt när jag sätter mig på toastolen.

P.S.
Byggmästaren/byggherren är JM, vilken jag trodde stod för kvalle.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.