För vissa är ju löften lika mycket värda som ett glas ljummet piss också så det har nog mest med personen i fråga att göra inte om denne är politiker eller hantverkare.

Mona är ju ett gyllene exempel på en som lovar sunt och håller tunt.

Själv som ickehantverkare ser jag det som en hederssak att det jag har sagt det står jag för eller ber om ursäkt för att jag inte kan stå för, simple as that. Tänkte köra ungefär samma sak om/när man öppnar firma.

Kan inte påminna mig att vi hört NÅGON partiledare stå och lova att hon/han kan byta packning i en droppande kran. Men visst låter det lite som vinnande teve-underhållning: Först får kändisarna lova varandra att göra något konstruktivt hemma hos varandra, som de påstår sig klara av. Byta kakel i badrummet, laga en trasig garagedörr, sätta in nytt kök eller byta dränering, bygga takkupa, eller åtminstone byta lysrör. Ju häftigare löften, dess mer står på spel. Sen får de gissa om motståndarna klarar av det de har lovat. Flest poäng får den som gissar bättre än de lovar!

Fast LITE fuskigt smidigt kommer sittande statsminister undan. Jag menar, det går ju an att flytta när oppositionen har fördärvat tjänstebostaden...

Billy:Du är ett bra program på spåret ;) :D Undrar vem i riksdagen som är bästa rörkrökaren?

Nu tänkte jag iofs mer på diverse andra löften (ej om VVS ;) ) som ej hållts.

Sorry för OT.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.