Igår skulle jag plocka av den mest trasiga vevdelen men att få ur sprinten var lönlöst.
Jag tog bland annat en spik som jag slipade bort spetsen på för att banka ur sprintehn men det ville sig inte. Fick ut den kanske 1,5 mm. Försökte greppa den med en rejäl tång för att dra i den men icke.

Fario Fario skrev:
Igår skulle jag plocka av den mest trasiga vevdelen men att få ur sprinten var lönlöst.
Jag tog bland annat en spik som jag slipade bort spetsen på för att banka ur sprintehn men det ville sig inte. Fick ut den kanske 1,5 mm. Försökte greppa den med en rejäl tång för att dra i den men icke.
Skulle det gå att smörja sprinten först med lite rostlösare eller multisprej? Låt det verka en stund och försöka igen?

Fario Fario skrev:
Men det låter ju toppen. Om det funkar så kommer vi säkert överens om något.
Jag har nu letat fram handtagen. De hör inte till en Workmate men kanske passar ändå?

Hålet för axeln är 8.7 mm
Svart plastdel med stift, ligger på träyta, möjligen del av en större konstruktion eller verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart plastdel och pinne på träyta, del kanske till cykel eller maskin, verktygs- eller utrustningskomponent, slitage synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

it-snubben it-snubben skrev:
Jag har nu letat fram handtagen. De hör inte till en Workmate men kanske passar ändå?

Hålet för axeln är 8.7 mm
Jag skall kolla i helgen. Tack för att du tar dig tid.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.