4 274 läst ·
12 svar
4k läst
12 svar
Vettiga sortimentslådor för spik, skruv etc. som man lätt tar med sig
Det här har varit uppe tidigare men det kommer ju hela tiden nytt. Vad jag förstår verkar många tycka om denna http://www.clasohlson.se/product/ca...1923&_path=251882;85177593;164109715;88171923
Har fingrat o klämt på den men jag tycker den verkar aningen rackklig och dessutom lite väl små lådor. Även fastsättningen av handtagen o "locklåsningen" verkade inte premium. Hittade den här som var mer lagom i storlek (för mig) och dessutom i mitt tycke bättre hopkommen med stabilare handtag o låsning http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164744346
De är stapelbara o jag såg på nå'n utländsk sida att det fanns både låsbara plast och plåtskåp till desa lådor så man kan ta med sig flera lådor på en gång enkelt sas. Natv.finns en uppsjö olika insatser till lådorna att beställa. Själv köpte jag två på Classe i går för utvärdering då det här var det bästa jag hittills hittat för rimliga pengar. De Som Classe har har samma inredning - 10 större fack o 5 mindre. Alla fack är löstagbara. Ett stort fack rymmer med marginal 250 trallskruv 4,5 x 42
Efter utvärdering får jag väl se om det blir d^_^b eller q(;^
p
Har fingrat o klämt på den men jag tycker den verkar aningen rackklig och dessutom lite väl små lådor. Även fastsättningen av handtagen o "locklåsningen" verkade inte premium. Hittade den här som var mer lagom i storlek (för mig) och dessutom i mitt tycke bättre hopkommen med stabilare handtag o låsning http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164744346
De är stapelbara o jag såg på nå'n utländsk sida att det fanns både låsbara plast och plåtskåp till desa lådor så man kan ta med sig flera lådor på en gång enkelt sas. Natv.finns en uppsjö olika insatser till lådorna att beställa. Själv köpte jag två på Classe i går för utvärdering då det här var det bästa jag hittills hittat för rimliga pengar. De Som Classe har har samma inredning - 10 större fack o 5 mindre. Alla fack är löstagbara. Ett stort fack rymmer med marginal 250 trallskruv 4,5 x 42
Efter utvärdering får jag väl se om det blir d^_^b eller q(;^
Produkter som diskuteras: "sortimentslådor"
Sortimentslådor
Sortimentslådor är utmärkta hjälpmedel för att organisera och sortera små infästningskomponenter som skruvar, spikar och muttrar. Genom att dela upp dessa delar i olika fack blir det enkelt att hitta och använda dem vid behov, vilket sparar
Läs mer
Kan tänka mig att när du behöver skruva trall så går det åt fler skruv. Då är det nog enklast att ha dem i sina orginal förpackningar. Sortiment lådor är ju kanon till allt annat som inte går åt i mängder. De blir bara extra tungt att bära runt på massa skruv som man kanske för tillfället inte behöver. Den översta sortens lådor har jag. Låsen kan krångla lite ibland. Viktigt är iaf att det inte blir någon glipa mellan locket och de inre burkarna så att skruvarna byter fack när man bär den, vilket är vanligt på billiga skräplådor som för övrigt har dåliga snäpplås.
Till sylåda och fräsståls lådor har jag gått på classes märke Tactix eller vad det hette. Funkar bra och är lite billigare.
Till sylåda och fräsståls lådor har jag gått på classes märke Tactix eller vad det hette. Funkar bra och är lite billigare.
Redigerat:
Esse kommer med en låda som deras nya skruvaskar ska passa i. Då kan man själv ställa i dom askar man vill, för att sedan när dom är slut sätta i en ny. Därav deras nya askar med piggar på och samma höjd på alla.
Har 6st uppsättningar av den övre från Classe står i bilen jämt och kan nog säga att det skulle vara
näst till omöjligt att klara mej utan dessa. dock kan jag hålla med om att de är i minsta laget för exempelvis trallskruv och så.
Fördelen med dessa som jag ser det är att dem är stapelbara och låser sig i varandra.
Har dem stående 3 och tre.
näst till omöjligt att klara mej utan dessa. dock kan jag hålla med om att de är i minsta laget för exempelvis trallskruv och så.
Fördelen med dessa som jag ser det är att dem är stapelbara och låser sig i varandra.
Har dem stående 3 och tre.
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Matti_75 skrev:
http://byggmesteren.as/2011/11/28/inviterer-til-a-teste-orden/
kan detta vara nåt utav det? ser iaf intressant ut d^_^b
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Matti_75 skrev:
Vad fick du betala?
Fattar inte riktigt systemet, askarna är ju olika stora och borde ju åka omkring, eller?
Klicka här för att svara