1 342 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Vettig "mindre" grensax som håller och har utväxling?
Det verkar vara begränsat med "mindre" grensaxar på marknaden och jag söker tips... Med "mindre" menar jag skaft på max. 40 cm.
Jag har haft en trevlig Fiskars; https://www.fiskars.com/sv-se/tradgardsarbete/produkter/grensaxar/white-grensax-mothall-l32-1026930
Dessvärre brast precis den andra nu och de är ju inte jättebilliga heller... Den här modellen är helt i plast i "utväxlingen" och verkar som att det bara håller en säsong, eller ens det, när man tappar den några gånger.
Några tips?
Jag har haft en trevlig Fiskars; https://www.fiskars.com/sv-se/tradgardsarbete/produkter/grensaxar/white-grensax-mothall-l32-1026930
Dessvärre brast precis den andra nu och de är ju inte jättebilliga heller... Den här modellen är helt i plast i "utväxlingen" och verkar som att det bara håller en säsong, eller ens det, när man tappar den några gånger.
Några tips?
Plastkugg - jäklar vad de snålat in på kvaliteten.anders07 skrev:
Tack Claes!Claes Sörmland skrev:
1000 spänn svider ju lite men å andra sidan såg jag att man kan beställa alla delar som reserv till den, och dessutom nya blad (som inte kostade skjortan)... så... det svider bara en gång som man säger...
Efter att ha gjort åt ett stort antal Fiskars och andra modeller i liknande prisklass och sedan gått över till Felco kan jag bara säga: Felco. Eller ARS.
Men kör Felco själv numera på dylika verktyg just för att alla delar finns som reserv precis som du nämnt. ARS vet jag inte riktigt, men vet att de gör bra grejor.
Men kör Felco själv numera på dylika verktyg just för att alla delar finns som reserv precis som du nämnt. ARS vet jag inte riktigt, men vet att de gör bra grejor.
Jo, beställde precis en Felco nu (999 kr) så får vi se... Jag har suttit i Fiskars hörnan sedan starten (jag är ju finne) och har ett gäng olika Fiskars grejer (bl.a. en stooor grensax) och tycker generellt att de håller hög klass.tensiden skrev:
Efter att ha gjort åt ett stort antal Fiskars och andra modeller i liknande prisklass och sedan gått över till Felco kan jag bara säga: Felco. Eller ARS.
Men kör Felco själv numera på dylika verktyg just för att alla delar finns som reserv precis som du nämnt. ARS vet jag inte riktigt, men vet att de gör bra grejor.
Finskt påbrå själv och tyckte väl med att Fiskars var ok.anders07 skrev:
Men det går absolut inte upp mot Schweizisk qualité.
Tycker Fiskars haft en förmåga att börja glappa väldigt lätt vilket gör att grenarna inte klipps utan mosas.
Klicka här för att svara
