Vårt byalag står i begrepp att installera bergvärme och har
fått in offerter från två företag, nyetablerade Bergslagsborr
som är billigare och Bergvärmeborrarn som funnits sedan
1988 och är dyrare.
Hur ska man tänka här?
Nyetablerad kan vara nog så bra och kanske bara håller ner
priserna för att komma igäng och få kunder.

D dicliff skrev:
Vårt byalag står i begrepp att installera bergvärme och har
fått in offerter från två företag, nyetablerade Bergslagsborr
som är billigare och Bergvärmeborrarn som funnits sedan
1988 och är dyrare.
Hur ska man tänka här?
Nyetablerad kan vara nog så bra och kanske bara håller ner
priserna för att komma igäng och få kunder.
Hej, vem valde ni till slutet? Vi ska borra för dricksvattenbrunn och frågat efter offert från de. har du nån erfarenhet med Berglasgborr killar?

hemmahoskarlsson hemmahoskarlsson skrev:
Hej, vem valde ni till slutet? Vi ska borra för dricksvattenbrunn och frågat efter offert från de. har du nån erfarenhet med Berglasgborr killar?
Jag var inte inblandad i beslutet och har ingen erfarenhet av någon av dem.
Har fullt förtroende för den i styrelsen som valde.
Han valde Bergslagsborr, mycket beroende på priset.
De är inte klara med installationen än så jag vet inte hur vi kommer att gilla dem eller deras jobb.

(Själv håller jag på och installerar ett bioreningsverk istället för min trekammarbrunn,
men det är ju ett grävjobb och ingen borrning, så där har jag en helt annan firma.)

Redigerat:
D dicliff skrev:
Jag var inte inblandad i beslutet och har ingen erfarenhet av någon av dem.
Har fullt förtroende för den i styrelsen som valde.
Han valde Bergslagsborr, mycket beroende på priset.
De är inte klara med installationen än så jag vet inte hur vi kommer att gilla dem eller deras jobb.

(Själv håller jag på och installerar ett bioreningsverk istället för min trekammarbrunn,
men det är ju ett grävjobb och ingen borrning, så där har jag en helt annan firma.)
Hej, jag funderar också på att anlita Bergslagsborr och undrar om ni är klara med installationen och nöjda? Allt gott, Sahra

Y YSL skrev:
Hej, jag funderar också på att anlita Bergslagsborr och undrar om ni är klara med installationen och nöjda? Allt gott, Sahra
Nej, vi har aldrig ens fått offert... Var i kontakt med de på telefonen men offerten kom aldrig trots flera samtal. De var uppbokade långt framåt

hemmahoskarlsson hemmahoskarlsson skrev:
Nej, vi har aldrig ens fått offert... Var i kontakt med de på telefonen men offerten kom aldrig trots flera samtal. De var uppbokade långt framåt
ok tack då vet jag.

Y YSL skrev:
De stötte på problem med första borrhålet där det visade sig vara MYCKET längre ner till berggrund än alla hade väntat sig, även vi.
Tror jag hörde en siffra på tre gånger längre men det är lite osäkert.
Så jobbet är inte klart än.
Vi hade räknat med att det skulle vara instllerat och klart med inkoppling av pumpen i sep/okt men naturen rår man inte alltid på.

Aj då, ja det var en tråkig överraskning när ni satte igång arbetet. Tack för informationen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.