Har fått en Meec kap-gersåg. Har själv en massa Ryobiverktyg + batterier sedan tidigare. Sälvklart passar de inte direkt, men är det någon som känner till om det finns någon adapter som går att använda. Annars får jag väl köpa original batteri och laddare. Hade varit bra att slippa.
Bengt S.

Tveksamt då batterifästena är så olika.
Batteri 18V 6.0 Ah, passande för multiserieverktyg, med li-ion-teknologi och olika batterifästen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Batteri Ryobi 18V Lithium+ 5.0Ah med grönt och svart fäste.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Meec är nog inget "eget" märke. Jag tror att Meec 40V är samma som Greenworks.
Adaptrar finns ex. batteriadapter för Ryobi 18 V (men detta var till Bosch / Makita mfl.)
Måste nog komma på vad Meek heter internationellt. (Meec finns nog bara i Sverige?)

A Albireo skrev:
Meec är nog inget "eget" märke. Jag tror att Meec 40V är samma som Greenworks.
Adaptrar finns ex. batteriadapter för Ryobi 18 V (men detta var till Bosch / Makita mfl.)
Måste nog komma på vad Meek heter internationellt. (Meec finns nog bara i Sverige?)
Tveksamt som sagt, det blir omvänt mot adaptern du länkar till, dvs batteriet kommer sitta en decimeter ut ur maskinfästet vilket gör att den inte får plats rent fysiskt eller iaf att det blir väldigt opraktiskt?

Kan tillägga att vissa märken heter t.ex. 36V men kan vara samma soim 40V (40V är ett fulladdat 36V system)
Samma gäller 20V / 18V - bra att veta när man ska söka komåpatibla batterier.
Clas Ohlson hade ett 36Vsystem - efter lite letande hittade jag ett exakt likadant batteri, men "40V" - märke IKRA. Fungerar perfekt :-)

Tack för responsen. Som jag trodde så är det nog enklast att köpa ett kit med laddare och batteri, kostar 699:- på Jula. Slipper man allt besvär.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.