9 983 läst ·
45 svar
10k läst
45 svar
Vertikalfräs jonsered 1936
okej tack då har jag koll på detDaniel_N skrev:
Känns som jag behöver ett matarverk till denna fräs. När dom finaste stålen kräver det. Hoppas min gamla motor klarar det om man kör på lägsta hastigheten med matarverket.
tips på vad man köper matarverk finns det begagnade någonstans eller är det nytt som gäller?
Alla tips är välkomna?
tips på vad man köper matarverk finns det begagnade någonstans eller är det nytt som gäller?
Alla tips är välkomna?
Ett matarverk är en toppenuppgradering både kvalitetsmässigt och framförallt säkerhetsmässigt. Jag föredrar 4 hjul och ett verk som klarar låga hastigheter, gärna 2m/min som lägsta eller däromkring. Det ska kunna vikas så att man kan köra med det uppifrån eller från sidan. Högsta hastigheten är inte så noga, så fort kör man sällan ändå, typ 12m/min eller så räcker fint. Begagnat funkar fint även om de inte säljs så ofta utan fräs.P_Olsson skrev:
På ebay hittar jag något liknande, vad är det för gänga på originalet?
https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_...70.l1313&_nkw=Brass+Oil+Level+Gauge+&_sacat=0
https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_...70.l1313&_nkw=Brass+Oil+Level+Gauge+&_sacat=0
Verktygstokig
· Halland
· 8 304 inlägg
Jag har köpt transmissionsolja och ska fylla på men det är ett påfyllnings rör både uppe och nere på hela transmissions tuben om man säger så. Uppe verkar det som är ett tråg till överdelen av spindeln, så där kunde man tappa ur endel olja men nedre delen är ju påfyllingsröret så långt ner att det inte borde gå att fylla på så mycket olja där känns konstigt.
står 8L instansat i maskinen. Vet inte var all den oljan ska få plats när det övre tråget bara innehöll max någon liter.
någon som vet hur det funkar med oljepåfyllingen? Skickar med en bild där oljepåfyllningen är 2 stycken silver färgade vinkelrör.
står 8L instansat i maskinen. Vet inte var all den oljan ska få plats när det övre tråget bara innehöll max någon liter.
någon som vet hur det funkar med oljepåfyllingen? Skickar med en bild där oljepåfyllningen är 2 stycken silver färgade vinkelrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Idag ringde jag upp jonsered sweden och sa nu får ni ta fram lite fakta om min gammal vertikalfräs så dom fixade det
Här kommer lite info ifall någon annan är intresserad. Mvh Philip
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack för informationen!!!!!
Om jag minns rätt är gängan på oljeglasen 1/4 tums whitworth rörgänga även känd som BSP (förkortning av British Standard Pipe). Tyvärr står min fräs några kilometer härifrån och bilen är nykrockad så jag får inte antagandet bekräftat i kväll.
Om jag minns rätt är gängan på oljeglasen 1/4 tums whitworth rörgänga även känd som BSP (förkortning av British Standard Pipe). Tyvärr står min fräs några kilometer härifrån och bilen är nykrockad så jag får inte antagandet bekräftat i kväll.
VarsågodH heimlaga skrev: