Måste köpa en ny verktygssats(hylsor, nycklar mm). Vad är det värt att lägga på en sats? Storlekar från 24 ner till 4-5, husbehov med små mek då och då. Inga ambitioner att börja storskruva eller slita på grejerna 5dagar i veckan. Är bara så trött på att jääämt saknar jag någon storlek på hylsor, sist va det 19, när gräsklipparen låg i bitar på gården. Fick snällt skruva tillbaka allt och helgen nu ska jag köpa något.
Verkar finnas Jula, Biltema med egna märken, sen div Bacho mm. Är det skillnad för mig som användare att lägga 1000:- eller 2500:- för ungefär samma innehåll? Jamenar förutom i plånboken.

Ska du inte använda det som proffs dagligen, duger det gott med en billigare från något av dom du räknat upp. Använder själv flera ggr i veckan och klarar mig utmärkt med dom billigare.

• Gilla
Norrtull
  • Laddar…
Då blir det sten,sax eller påse hos Jula imorgon då.

• Gilla
IgelSpikey
  • Laddar…
Rickard.
Jag röstar på biltemas klassiska låda, den kostar väl en dryg tusenlapp just nu och det är mycket verktyg för pengarna. Verktygen har förändrats en aning över tiden så det man köper idag är inte samma som när jag köpte min men jag skulle utan tvekan köpa en till om jag kände jag behövde.

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Det brukar vara erbjudande på Bahco lite här och var. Man kan hitta riktigt fina satser för väldigt bra priser. SÅ ett tips kan vara att hålla utkik. Lidl har haft, även Jula.

Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Det brukar vara erbjudande på Bahco lite här och var. Man kan hitta riktigt fina satser för väldigt bra priser. SÅ ett tips kan vara att hålla utkik. Lidl har haft, även Jula.
Då öppnas ögonen för fullt här!

Jag har denna från Bacho som funkar bra, gav 799 kr för några år sedan. Jula brukar ha dem rejält nedsatta emellanåt. Har för mig jag köpte min efter nyår precis. Långhylsor är väldigt bra att ha emellanåt.

Verktygslåda med mekanisk utrustning, hylsnycklar, skiftnycklar och skruvbits i organiserad förvaring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hade jag varit du hade jag lugnat mig till black friday/week/cyber Monday och haft koll på erbjudanden.

Annars hade jag gått på Biltemas med 10års garanti. De är värda sina pengar. Undvik Julas Hard Head för allt smör i småland.

• Gilla
SaabNiklas och 3 till
  • Laddar…
Jag har Bahco-satsen ovan, fick den när jag var 16-18, dvs för ca 20år sedan, och den hänger med än.

• Gilla
stugfar och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Jag har denna från Bacho som funkar bra, gav 799 kr för några år sedan. Jula brukar ha dem rejält nedsatta emellanåt. Har för mig jag köpte min efter nyår precis. Långhylsor är väldigt bra att ha emellanåt.

[bild]

Hade jag varit du hade jag lugnat mig till black friday/week/cyber Monday och haft koll på erbjudanden.

Annars hade jag gått på Biltemas med 10års garanti. De är värda sina pengar. Undvik Julas Hard Head för allt smör i småland.
Får leta efter den där 19 hylsan igen då. Eller gå och köpa 1st. Vänta ut storrean.

Köp den då på billiga varuhuset, annars kan den kosta 1/5 del av ett helt sett på andra ställen.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
  • Gilla
Toye_ och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Och 19-hylsa finns till bra pris här: [länk]
Det dock surt med en frakt som kostar som 4st hylsor. Får bli nån av dom lokala gubbdagisbutikerna.
Stort tack ändå!

Cheesen
Norrtull Norrtull skrev:
Måste köpa en ny verktygssats(hylsor, nycklar mm). Vad är det värt att lägga på en sats? Storlekar från 24 ner till 4-5, husbehov med små mek då och då. Inga ambitioner att börja storskruva eller slita på grejerna 5dagar i veckan. Är bara så trött på att jääämt saknar jag någon storlek på hylsor, sist va det 19, när gräsklipparen låg i bitar på gården. Fick snällt skruva tillbaka allt och helgen nu ska jag köpa något.
Verkar finnas Jula, Biltema med egna märken, sen div Bacho mm. Är det skillnad för mig som användare att lägga 1000:- eller 2500:- för ungefär samma innehåll? Jamenar förutom i plånboken.
3/8" och 1/2" kan du köpa billigare men om du vill ha dom små hylsorna och ett 1/4" skaft så bör du lägga lit mera pengar på det. Dom småa dimensionerna går lätt sönder när man blir förbannad. Då är min erfarenhet att dom lite dyrar (Wera, Hazet och liknande) håller.
Har bara dragit sönder ett enda spärrskaft i 1/2" och det var en stubby (alltså ett kort skaft) från biltema) Dom bytte det på garanti men jag rekommenderar det inte till nån någon fler gång.

Se till så att du har långa hylsor i din sats, det är förvånadsvärt ofta som man behöver det.

Den stora skillnaden för dig som hobbyskruvar är att passningen på skruvarna blir bättre om du lägger mer pengar på hylsorna. Sen brukar det vara finare tänder i spärrskaften så man kan skruva där det är trångt när ett billigt skaft inte klarar av det. (Hade bara en enda nyckel som funkade i somras när jag skulle lossa magnapullen på snöskotern och den nyckeln stod det Bosch på, fantastisk nyckel som inte har traditionell spärr).
Jag har ju tänkt som dig tidigare att det är inte så noga men numer så håller jag på att byta ut alla mina billiga verktyg då dom inte är tillräckligt bra när man lagar nån gräsklippare eller nån bil ibland. Ångrar att jag inte la mer pengar från början för nu kommer jag att ha väldigt många hyllvärmare( dom billiga verktygen går inte att sälja på loppis, ingen som köper medans en bacho nyckel eller liknande lätt går att sälja)
Har haft konstant span på Weras sortiment senaste året då jag upptäckt och gillar dom skarpt men det är mer en personlig preferens. Har testat andra kvalitetsverktyg i jobbet och gillar Milwaukee och Wurth.
om jag skulle tipsa någon om något märke så är det väl isåfall BGS, har goda erfarenheter av märket och det är prisvärda verktyg i kvalite och pris som Bacho.
https://amzn.to/3MlVUjB
Blått hylsnyckelsats, 192 delar, kromvanadiumstål, varierade storlekar, förvaringsväska.
Skapa konto

• Gilla
JFrisk och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag har Bahco-satsen ovan, fick den när jag var 16-18, dvs för ca 20år sedan, och den hänger med än.
Tyvärr är de reviderade till det sämre, har också äldre satser som känns bra mycket bättre än de som säljs nu.

Gamla:
Hylsnyckel med vridbart handtag, orange och svart, metallisk finish, verktyg för mekaniskt bruk.
Skapa konto

Nya:
Räkningsnyckel med svart och orange handtag, vit bakgrund, mekaniskt verktyg, metall, handverktyg, oisolerad.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.