2 797 läst ·
10 svar
3k läst
10 svar
Verktyg till lägenhetsrenovering.
Håller på och renovera min lägenhet. Har skapat lite trådar om mitt projekt här och där. Hela lägenheten ska renoveras. Samtliga ytskikt. Nu håller jag på att spackla golv, efter att ha spacklat och målat väggar och tak.
Är total nybörjare på allt! Detta innebär att jag saknar kunskap om bra verktyg som förenklar arbetet och kan innebära ett bättre slutresultat. Kanske kan bra verktyg och smarta lösningar även göra jobbet roligare (även om jag tycker det är kul att lära mig).
Just nu sitter jag och funderar kring en grovdammsugare. Har kikat lite på Kärcher WD 6 P för 2000 kr. Funderar på om det är värt pengarna när man är en glad amatör? Städa är inte roligt, och dammet sprider sig. Samtidigt kan man ju hyra grovdammsugare när man exv ska slipa väggar.
Vad anser ni? Hur brukar ni tänka kring inköp? Exempelvis en grovdammsugare känns ju lite små-onödigt för mig som amatör. Samtidigt underlättar det ju att slippa sopa och dra runt dammet...
Är total nybörjare på allt! Detta innebär att jag saknar kunskap om bra verktyg som förenklar arbetet och kan innebära ett bättre slutresultat. Kanske kan bra verktyg och smarta lösningar även göra jobbet roligare (även om jag tycker det är kul att lära mig).
Just nu sitter jag och funderar kring en grovdammsugare. Har kikat lite på Kärcher WD 6 P för 2000 kr. Funderar på om det är värt pengarna när man är en glad amatör? Städa är inte roligt, och dammet sprider sig. Samtidigt kan man ju hyra grovdammsugare när man exv ska slipa väggar.
Vad anser ni? Hur brukar ni tänka kring inköp? Exempelvis en grovdammsugare känns ju lite små-onödigt för mig som amatör. Samtidigt underlättar det ju att slippa sopa och dra runt dammet...
Produkter som diskuteras: "smarta verktyg"
Smarta verktyg
Ta hjälp av de här smarta verktygen i ditt nästa byggprojekt. Några av produkterna i den här samlingen är framtagna av medlemmar i vårt forum.
Läs mer
En grovdammsugare har man absolut nytta av, amatör eller inte. Det tycker jag gott du kan unna dig. Jag har också en WD 6 och är nöjd med den. Kör med påse när det är mycket byggdamm och liknande, men annars kör jag oftast utan. Det enda tråkiga med den är väl att den är skrymmande, men har du plats så slå till!
En grovdammsugare är fantastisk att ha när man renoverar, men i en lägenhet skulle till och med jag dra mig för att köpa en. Bättre då att hyra en när du verkligen behöver. Inte för att den inte är bra, utan för att de tar väldigt mycket plats för en grej du använder oerhört lite när renoveringarna väl är klara. Dessutom är de som du hyr vanligen bättre.
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Köp en grovdammsugare, men köp en billig!
Du kommer inte att slita ut den ändå och du kan skänka bort den eller slänga den efteråt utan att börja gråta.
Du kommer inte att slita ut den ändå och du kan skänka bort den eller slänga den efteråt utan att börja gråta.
https://bolist.se/produkt/vatgrovdammsugare-th-vc1820s-einhell-20l/
Jag köpte denna nu när jag renoverade köket i min lilla etta. Den har inget extra man egentligen vill ha (verktygsstart osv.), Dock väldigt bra sug!
Beställ den med ett paket extra påsar (så slipper du frakten) så har du en helt ny, helt okej dammsugare för strax över 400 kr.
Jag köpte denna nu när jag renoverade köket i min lilla etta. Den har inget extra man egentligen vill ha (verktygsstart osv.), Dock väldigt bra sug!
Beställ den med ett paket extra påsar (så slipper du frakten) så har du en helt ny, helt okej dammsugare för strax över 400 kr.
Nu är jag oerfaren vad gäller verktygsinköp generellt, och grovdammsugare specifikt! Har förstått att priset i hög grad hänger samman med kvalitén. Frågan är då om en så pass billig grovdammsugare gör jobbet?Fred vom Jupiter skrev:
Skriva på paddan är ett helvete! Den grovdammsugaren var ju väldigt billig! Jag har inga behov av särskilda finesser, men kan man lita på att den du föreslår klarar spackeldamm och annat otyg?frejpz skrev:
Kan säga att jag oftast köper verktyg av god kvalité pga att det är roligare att jobba med och håller bättre, och den sugaren jag länkar till faktiskt fungerar över förväntan! Köp inte biltwma, den är värdelösKycklingMos skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden