Bump! Undrar också…

Tydligen är de bra för att klippa håret med i alla fall:

• Gilla
Hipp
  • Laddar…
N Nyfiknanicke skrev:
Någon som köpt och använt verktyg från VONROC?

Kvaliten?

[länk]
Jag har köpt och använt spårfräsen. Kört ca 30-35 lpm i betong hittills (40mm djupt). Blir väl ca 100-150 lpm när allt är klart. Funkat bra hittills och känns okej+ för en hemmafixare. Givetvis krävs bra damsugare men den dammar i princip inget då.
Den modell jag valde medföljer 6 st diamantskivor. De första paret har hållt ok det jag kört hittills. Men tror att jag kommer slita upp alla 6 innan jag är klar.

För det jag ska ha den till (spårning i 4 rum) är jag övertygad att den kommer betala sig!

Den känns stabil och gedigen för att vara ”billig”.

Det ända negativa jag har att säga hittills är att knappen är lite hård att trycka in och går inte att låsa i ”till”-läge.

De är dock så pass okej att efter att ”provköpt” deras spårfräs blir man lite sugen på att testa kvaliteten på deras andra verktyg. Men har ”allt annat” i ”proffs-märke” så vi får väl se om jag kan motivera ett köp :)

Har inte provat ex. en meec från Jula men har svårt att tro att den skulle vara bättre. Speciellt eftersom det medföljer 6 skivor i Vonrocen.

leveransen till Sverige från Nederländerna gick smärtfritt.

Mvh

• Gilla
Jojje 73 och 3 till
  • Laddar…
Kul att veta att verktyg levererar, då kanske det kan vara värt att testa för den prislappen.

N Nyfiknanicke skrev:
Kul att veta att verktyg levererar, då kanske det kan vara värt att testa för den prislappen.
Ja! Skriv gärna om du kommer till skott att testa något annat.
Kan vara ett bra alternativ för de verktygen man inte känner att man måste ha absoluta premium-kvaliteten på.

Köpte deras batterimaskinpaket med 6 maskiner och 2st 4ah batterier + slagskruvdragare med 1st 4ah batteri. Har använt tigersågen mest än så länge då jag använt den att såga ner lite småträd på tomten och sågat upp till ved och tycker den levererar bra. Lika bra som hikokin jag har i arbetsbilen.

Borrskruvdragaren har jag bara använt lite än, borrat några få hål i trä, spånskiva och rostfritt utan problem.

Slagskruvdragaren har bara skruvat ett 20 tal skruv i spånskiva och tycker det enda med den som är negativt änsålänge är att det inte går att stänga av slagen. När man ska skruva upp nån hylla när pajken gått och lagt sig hade det varit bra när det ändå är lättare skruvning som inte kräver slag.

Köpte villa för första gången i augusti så har inte blivit så många projekt än men framåt sommaren blir det mer skruvande och sågande. Inget känns billigt eller rangligt. Känns inte lika gedigna som farsans Makita men är ju lite som att jämföra äpplen med päron. 6 verktyg med batteri är ju också billigare än hans borrskruvdragaren med batteri.

Uppdaterar gärna om det finns intresse när jag hunnit använda lite mer verktyg och testat borrskruvdragaren mer.
Mvh Stagge

• Gilla
Jojje 73 och 4 till
  • Laddar…
Finns det någon mer som har kört vonroc ett tag och har erfarenhet?
Lyckades tappa min Kap och gersåg så pass illa att det inte är någon idé att laga den. Tankarna gick om man skulle köpa blå bosch eller Makita men efter lite googling och youtube så bestämde jag mig för att beställa https://vonroc.se/kap-och-geringssag-2200w-216mm dels för priset (är ingen flitig användare av Kap och gersåg men uppskattar att ha en till hands när man drar igång ett projekt) men även för dess konstruktion som gör den väldigt kompakt och enkel att stuva undan. Har inte fått den ännu så har inga kommentarer än men är som sagt nyfiken på några andra har praktiska erfarenheter av märket.

N Nyfiknanicke skrev:
Någon som köpt och använt verktyg från VONROC?

Kvaliten?

[länk]

Nu ska jag prova deras kvistmal. (Den dyre modellen)

Återkommer när den är levererad och jag provat lite!

mvh

• Gilla
G7las
  • Laddar…
A achtin skrev:
Finns det någon mer som har kört vonroc ett tag och har erfarenhet?
Lyckades tappa min Kap och gersåg så pass illa att det inte är någon idé att laga den. Tankarna gick om man skulle köpa blå bosch eller Makita men efter lite googling och youtube så bestämde jag mig för att beställa [länk] dels för priset (är ingen flitig användare av Kap och gersåg men uppskattar att ha en till hands när man drar igång ett projekt) men även för dess konstruktion som gör den väldigt kompakt och enkel att stuva undan. Har inte fått den ännu så har inga kommentarer än men är som sagt nyfiken på några andra har praktiska erfarenheter av märket.

Var den något att hänga i granen?

mvh

F FSvensson skrev:
Var den något att hänga i granen?

mvh
Den har fungerat bra för mina husbehov. Gillar att den är kompakt och lätt att stuva undan. Det enda jag har synpunkter på är att det knappt är någon broms på klingan, den snurrar på i 4-5 sek efter att man har sågat klart.

• Gilla
FSvensson
  • Laddar…
F FSvensson skrev:
Nu ska jag prova deras kvistmal. (Den dyre modellen)

Återkommer när den är levererad och jag provat lite!

mvh

Jodå! Den verkar initialt funka bra! Den tuggar ner utan problem. Och inte överdrivet högljudd. (Hade ”bara” hörlurar över öronen och inte riktigta kåpor och det var inga problem)
Bra med hårdplastbalja med tycker jag!
Den är inte jätte snabb utan den ”tuggar på” lagom fort. Så man får inte ha bråttom.

• En grenkvarn står på gräset bredvid en uppsamlingslåda med flis.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag köpte deras 1800w borrhammare i fjol för att spräcka stenar i trädgården tillsammans med 16mm spräckkilar.
Utan att ha någon större erfarenhet av borrhammare så har jag varit supernöjd med maskinen! Så nöjd så att jag börjat titta på deras övriga utbud av maskiner.

• Gilla
Jojje 73
  • Laddar…
Jag har deras länspump med integrerad flottör som jag använder för att pumpa ur en dagvattenbrunn med dåligt flöde när det inte hinner rinna undan.

Den 1:a blev helt utsliten när den stod och försökte pumpa vatten full med grus och sten (mitt fel) i många timmar, och det fanns inga reservdelar men jag fick en sprillans ny på garanti vilket var snyggt skött (det var helt mitt fel att den försökte pumpa sand och grus) !

• Gilla
Jojje 73 och 2 till
  • Laddar…
P
Kan någon bekräfta/dementera mina fördomar om att detta är rebrandade kinagrejer till en premie, i klass med Meec, Parkslide mfl? Som trycker en del på att det är utvecklat i Nederländerna men känns som bluff och båg.

Köpte Vonroc bänkborr PD501AC och maskinen är helt ok för hobbybruk.
Samma funktioner som Bosch PBD40.
Det följer med ett maskinskruvstycke av enkel kvalitet. Jag gav 1800 ink frakt nu säljs den för 1439 kr !!!
På deras hemsida står det att som klåparen säger att dom är utvecklande i NL och tillverkas i Kina precis som Bosch PBD40.

Tittar man på hela klippet som Anders postade så var Vonrocs kapsåg lika bra som Metabos till 1/3 av priset. Båda har för och nackdelar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.