Har en fråga kring Royal Mail.
Ett paket som skickades för ett par veckor sedan har denna status

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A delivery was attempted for your item with reference RJ615xxxxxxxxxGB in SWEDEN before 08:36 on 27/07/11.
If redelivery or collection is unsuccessful, the item will be returned to the UK
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har inte hört eller sett något som detta paket. Borde väl få en lapp eller ett mail när det finns att hämta?

Vad göra någon som råkat ut för detta?

Kan du spåra paketet på Posten.se?

FredrikR skrev:
Kan du spåra paketet på Posten.se?
Tack.
Jag gör mig själv en tjänst och idiotförklarar mig själv.
Trackingnummret gick att använda på posten.se och mycket riktigt paketet ligger på utlämningsstället :blushing: Van att köpa från USA och då brukar aldrig några trackingnummer fungera på posten.se

Har inte fått någon avisering trots att paketet legat över en vecka.

:) :)
Ibland ser man inte skogen för alla träd - kul att det löste sig så enkelt.

Jag råkade ut för ngt. liknande med ett vanligt svenskt företagspaket. Firman som sände iväg det hade skrivit fel gatnummer, det numret existerade inte på gatan. Då valde posten företagspaket att skicka tillbaka paketet till avsändaren, det bytte status från ngt. i stil med "väntar på distribution" till "returneras till avsändaren" utan att de ens hade försökt köra ut det till gatan.

Efterssom jag hade koll på status på paketet så lyckades jag kontakta posten och genskjuta paketet på en omlastningscentral. Har du möjlighet att kolla att de skickat till rätt address?

hempularen skrev:
Jag råkade ut för ngt. liknande med ett vanligt svenskt företagspaket. Firman som sände iväg det hade skrivit fel gatnummer, det numret existerade inte på gatan. Då valde posten företagspaket att skicka tillbaka paketet till avsändaren, det bytte status från ngt. i stil med "väntar på distribution" till "returneras till avsändaren" utan att de ens hade försökt köra ut det till gatan.

Efterssom jag hade koll på status på paketet så lyckades jag kontakta posten och genskjuta paketet på en omlastningscentral. Har du möjlighet att kolla att de skickat till rätt address?
Jag tror att allt gått rätt till men jag lämnar aldrig ut något mobilnr så det är säkert någon sms avisering som fått fnatt. Konstigt dock att inget vanligt brev kommit med en avi trots att det legat över en vecka.

beställde en del grejer från tyskland i våras och det levereades via posten. Visade sej att tyska företaget hade valt en leveranstjänst utan någon avisering! Så posten körde ut till min adress, gick fram till dörren och då ingen öppnade så åkte de tillbaka till terminalen med paketet, där det las på hög. Upptäckte det några dar sen då jag lite orolig över att inte hört nåt alls började spåra leveransen. Trodde inte att det existerade utkörning till privatperson utan avsiering, troligen hade tyska företaget lyckats få in det som en leverans till företag, då är det ju förståeligt att man inte har avisering.
Numer spårar jag alla leveranser..!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.