4 896 läst ·
16 svar
5k läst
16 svar
Verisure
Sida 1 av 2
Vad är nackdelen med Verisure jämfört tex mot ett trådbundet Siemens system förutom man måste
byta batterier vart 5:e år. Är det inte står risk med trådlösa system som går att störa ut?
Vet de lägger en del i månadskostnaden men de blir ca 100kr dyrare i månaden och det blir rätt många månader jämfört med ett dyrare trådbundet system som man ändå behöver ha en väktartjänst kopplad till.
byta batterier vart 5:e år. Är det inte står risk med trådlösa system som går att störa ut?
Vet de lägger en del i månadskostnaden men de blir ca 100kr dyrare i månaden och det blir rätt många månader jämfört med ett dyrare trådbundet system som man ändå behöver ha en väktartjänst kopplad till.
Fördelen är att du får larmdekaler och en komplett paketerad tjänst, dvs du slipper konfigurera ett själv eller anlita en larminstalltatör. För väktartjänst måste larmet installeras av en godkänd installatör.
Nackdelen är att det är ett trådlöst system med alla brister som det innebär.
Nackdelen är att det är ett trådlöst system med alla brister som det innebär.
har redan ett trådbundet system idag som vi har väktare till men tänkte uppdatera själva panelen så man kan kolla status via mobilen och även slå på och stänga av via denna, det blir billigare med verisure än att komplettera så tänker på nackdelarna med trådlöst
Kolla via mobilen kan man med många. Jag installerar Jablotron i huset, samma som vi kör i ett kontorshotell på jobbet.Fungerar med mobil, med program på datorn där du kan lägga upp användare och taggar / kod och stänga av sektioner osv.
Verisure har glansig yta och fina dekaler men så fort du vill gå utanför baspaketet så blir det snordyrt imho.
Verisure har glansig yta och fina dekaler men så fort du vill gå utanför baspaketet så blir det snordyrt imho.
Antagligen att du inte får byta batterier själv, måste släppa in folk och 5 års batteritid är nog önsketänkande.
Det finns inga fördelar alls med trådlöst, annat än att det just är trådlöst.
Har en kollega som varje måndag får falsklarm och företaget kan inte förstå vad det är som triggar det. Säger väl allt =)
Det finns inga fördelar alls med trådlöst, annat än att det just är trådlöst.
Har en kollega som varje måndag får falsklarm och företaget kan inte förstå vad det är som triggar det. Säger väl allt =)
jag har deras brandvarnare och de var lugnt att själv sätta in batterier då jag installerade dem själv. Men som sagt det är trådlöst och häromdagen när åskan var som värst fick jag en massa meddelande om tappad signal från alla enheter
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Angående månadskostnaden så kostar en normalstor installation från Verisure ca 350kr/månad om jag inte missminner mig offerten jag fick. Dessutom tror jag kostnaden för larmet var ca 12000 kr.
Falck & Lövestad larmcentral kostar typ 80kr/månad och Securitas ca 95kr/månad att vara uppkopplad mot, iofs inga "fria uttryckningar" men för min del är fördelen att ha någon som kan rycka ut om det behövs, dvs om ingen annan kon kolla upp huset vid larm. Sedan är det ju inte direkt insatsstyrkan som kommer i endera fallen, inga väktare som springer in med dragna vapen
Men bra möjlighet att ha någon som kollar trasiga fönster eller uppbrutna dörrar. Dessutom tror jag inte det finns någon larmcentral som kan garantera att de åker dit inom viss tid om det inte gäller företag, kanske det finns någon, men Verisure kunde i alla fall inte garantera nåt i tid.
Falck & Lövestad larmcentral kostar typ 80kr/månad och Securitas ca 95kr/månad att vara uppkopplad mot, iofs inga "fria uttryckningar" men för min del är fördelen att ha någon som kan rycka ut om det behövs, dvs om ingen annan kon kolla upp huset vid larm. Sedan är det ju inte direkt insatsstyrkan som kommer i endera fallen, inga väktare som springer in med dragna vapen
Vet inte om det skiljer mellan äldre och nyare larm från Verisure. Men de som säljs nu får man i alla fall byta batteri på själv, även i rörelsedeckare med kamera etc.
http://www.verisure.se/landingpages/batteribyte.html
http://www.verisure.se/landingpages/batteribyte.html
Redigerat:
Vi kör Verisure/Securitas här hemma sen i våras och jag är nöjd. Alltid skönt med fria utryckningar, något vi redan behövt utnyttja.
Kostar oss 249kr/månaden och avgiften för prylarna hamnade på runt 3-3500kr om jag inte minns fel. 2 deckare och 5 magnetkontakter, samt sirenen såklart som även mäter temp. Fungerar både över GSM och Wifit. Jag tycker det är helt ok, men sen är jag inte insatt i det här med larm heller.
Kostar oss 249kr/månaden och avgiften för prylarna hamnade på runt 3-3500kr om jag inte minns fel. 2 deckare och 5 magnetkontakter, samt sirenen såklart som även mäter temp. Fungerar både över GSM och Wifit. Jag tycker det är helt ok, men sen är jag inte insatt i det här med larm heller.
Medlem
· Västmanland
· 304 inlägg
Kolla flera olika installatörer och vad de tar för att byta din trådbundna central. Kanske måste du inte ha en siemens och kan välja bland fler installatörer? Installatörsfirmorna försöker naturligtvis säkra månatliga intäkter så kommer du till de som säljer till föreningar och mindre firmor har du nog större chans få bra priser.
Jämföra, tja, en avancerad modern centralenhet kan göra saker ett vanligt hemlarm inte kommer i närheten av, och på ett stabilare sätt, håller längre osv. Flexiblare på alla sätt utom att det är mekkigare eller dyrare flytta sensorer eller ändra något.
Vad skulle du helst av allt önska av ditt larm? Kanske motsvarar det hemlarmskonceptet med larm+tjänst rentav? Tycker man v-sure och sector är lite i dyraste laget finns ju Securitas hemlarm eller köpt trådlöst larm. Men det kan ju vara så att du vill att olika saker ska hända beroende på var, hur och vad som larmar och isåfall räcker inte ett vanligt trådlöst hemlarm så långt.
Jämföra, tja, en avancerad modern centralenhet kan göra saker ett vanligt hemlarm inte kommer i närheten av, och på ett stabilare sätt, håller längre osv. Flexiblare på alla sätt utom att det är mekkigare eller dyrare flytta sensorer eller ändra något.
Vad skulle du helst av allt önska av ditt larm? Kanske motsvarar det hemlarmskonceptet med larm+tjänst rentav? Tycker man v-sure och sector är lite i dyraste laget finns ju Securitas hemlarm eller köpt trådlöst larm. Men det kan ju vara så att du vill att olika saker ska hända beroende på var, hur och vad som larmar och isåfall räcker inte ett vanligt trådlöst hemlarm så långt.
Ska byta batterier på mina kameradetektorer nu, har tre st. Visst, man kan byta batterierna själv men, som det står på websidan, "För att Verisure ska kunna garantera systemets funktionalitet efter batteribyte måste dessa batterier användas." Mao måste man köpa Verisures batterier för att behålla "garantin"...