Byggahus.se
Hej,
Då jag tröttnat på att Verisure höjer priset med 10% varje år så har jag nu valt att säga upp tjänsten.
Orkar inte längre ringa varje år, sitta 2h i kö, för att klaga så de tar bort höjningen.

När man säger upp avtalet är uppsägningstiden löpande 3 månader.

Under prisjustering i allmänna villkor står det dock:
"Om du inte vill godta ändringen har du rätt att säga upp tjänsten från och med att ändringen träder i kraft"

Vilken uppsägningstid tolkar forumet gäller vid uppsägning med hänvisning till prisjustering?

Jag har sagt upp med hänvisning till att jag inte accepterar prisjusteringen, då de nya priserna börjar gälla 1/1 så anser jag att mitt avtal således upphör. Verisure menar att jag ändå har 3 månaders uppsägningstid och i samma mejl meddelar de att prishöjningen inte kommer gälla mig så jag inte kan hänvisa till det. Jag har dock inte fått någon ny faktura med mitt gamla pris.

Svensk text om prisändring, rättigheter att justera avgifter, information om villkor, suddig bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Svensk text om uppsägning av avtal och rättigheter relaterade till avslutande av tjänster och systeminstallationer.
 
om du inte godkänner prishöjningen skall du ha ditt nuvarande pris under uppsägningstiden
 
Har du fått en förnyelsefaktura med ett ändrat pris skulle jag tolka det som att du har rätt att säga upp tjänsten omedelbart. Om det faktum att de sedan justerar ner priset gör det knepigare, men du har ju faktiskt sagt upp när det pris du hade kännedom om var högre, vilket borde vara det man tolkar det efter.

Om det är värt att bråka om är en annan sak.
 
  • Gilla
Kvackatore
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.