Hej

Efter snart 20 år med Verisure har jag nu sagt upp abonnemanget. Detta då Verisures kundvård till gamla trogna kunder saknas helt.
Enda gånger de hör av sig är vid prishöjningar.

En kollega sa upp sitt larm och fick behålla alla delar av larmet och när han gav dessa till en vän så visade det sig att hans användarkonto fanns kvar hos Verisure och alla komponenter var kopplade till kontot. Svaret hos Verisure hade blivit till honom att han skulle kontaktat dem innan abonnemanget slutade.
Så när han nu ringde efter abonnemangets upphörande var det försent.

Min frågor nu är:
1.Hur avregistrerar man alla komponenter från mitt abonnemang ?
2.Kan jag själv avregistrera komponenterna eller måste Verisure göra det ?

Ha en härlig dag alla !

Mvh;TF

T TheFlyer skrev:
Hej

Efter snart 20 år med Verisure har jag nu sagt upp abonnemanget. Detta då Verisures kundvård till gamla trogna kunder saknas helt.
Enda gånger de hör av sig är vid prishöjningar.

En kollega sa upp sitt larm och fick behålla alla delar av larmet och när han gav dessa till en vän så visade det sig att hans användarkonto fanns kvar hos Verisure och alla komponenter var kopplade till kontot. Svaret hos Verisure hade blivit till honom att han skulle kontaktat dem innan abonnemanget slutade.
Så när han nu ringde efter abonnemangets upphörande var det försent.

Min frågor nu är:
1.Hur avregistrerar man alla komponenter från mitt abonnemang ?
2.Kan jag själv avregistrera komponenterna eller måste Verisure göra det ?

Ha en härlig dag alla !

Mvh;TF
Hej,
jag har stängd av Verisure tjänsten för ca 1 år sen. Jag har kvar mitt konto på verisure.com och kan logga in där. Appen fungerar.

Jag börjar nu ersätta komponenter med alternativ, och hittade vägen. Hoppas det hjälper någon annan:
- Logga in på https://mypages.verisure.com/se/
- Gå in på Komponenter
- Välj typ av komponent, t.ex. rökdetektor. Du ser en lista med alla dina t.ex. rökdetektorer
- För respektive komponent:
- Klicka kugghjulet för att komma åt inställningar
- Gör det själv
- Avinstallera komponent
- Bekräfta med lösenord och engångskod
- Komponenten är borta från systemet!!! :)

• Gilla
Carcoza
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.