Har ett masardtak av plåt.
Plåten är vid takfot som en kupa spikad i fasaden, alltså ingen takfots ventilation.
Har tänkt att tilläggsisolera taket mot övervåningen. Idag ligger sågspån mellan takreglarna vilket kommer att få ligga kvar då det är torrt och fint.
Min tanke är att spruta lösull ovanpå, men hur gör man då vid snedtaket?
Lyser jag ner i snedtaket så ser jag idag ihopsjunken sågspån. ???
 
Varför ska du isolera taket mot övervåningen?

Du menar mot vinden kanske?
 
Naturligtvis!

Ursäkta fel ordval.
 
Jag har lite bilder på min vind, också mansardtak.
www.nybleus.se kolla under "vind"

Har endast satt ventilationsgaller (med insektsnät)
på kortsidorna i takfoten.

Långsidorna är ju fyllda med spån från "vindsgolv" och med till takfot, de utgör större delen av innerväggarna på övervåningen.

Så de har jag inte brytt mig om.

 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.