Jag har ett hus från 1910. Med krypgrund. Muren runt om är i huggen granit så ingen betong. Men mot baksidan av huset är det väldigt trångt i krypgrunden. Det finns heller inga ventiler i grunden för ventilation mot baksidan pga gjuten platta för utbygge. Min fråga är:
Kan jag lägga in ventilationrör mot baksidan och dra ut på sidan av huset och gå rakt upp som en skorsten? För att få till ett självdrag. Eller är det fel temperaturer i husgrund beroende på årstider för att lyckas med min tänkta idé?

Är allt sedan 1910 och inga problem i grunden skulle jag passa mig för att röra något alls! Beskriv annars problemet.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Är allt sedan 1910 och inga problem i grunden skulle jag passa mig för att röra något alls! Beskriv annars problemet.
Ja det glömde jag skriva..
Jo tillbyggena på baksidan är såklart nyare än 1910. Det ena är från ca 1970 och de andra är från 2018 tror jag. Det jag märker nu är en otrevlig "sunkig" doft som kommer upp mellan golv och den gamla ytterväggen mot baksidan. Då tänkte jag direkt på dålig ventilation.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.