Hej!

Håller på renovera en gammal timring uppe i Norrland och funderar hur jag ska göra med grunden.
Under timringen är det en gjuten ram, invändigt är det sandbacke sen ca 10cm luft upp till golvbjälkarna.

Hur ska jag ventilera grunden? Ska den ventileras?
Enligt grannarna som borrat bergvärme i husen här runtom så är det ca 45m ren sand i backen som husen står på.
 
Kanske ska tillägga att huset kommer vara kallställt på vintern.
Sen har jag även en matkällare, ska denna tätas mot resten av grunden eller skall det vara fri luftbyte däremellan?
Ska denna ha en luftkanal ut?
2013-08-01-1715.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.