Hej!
Håller på renovera en gammal timring uppe i Norrland och funderar hur jag ska göra med grunden.
Under timringen är det en gjuten ram, invändigt är det sandbacke sen ca 10cm luft upp till golvbjälkarna.
Hur ska jag ventilera grunden? Ska den ventileras?
Enligt grannarna som borrat bergvärme i husen här runtom så är det ca 45m ren sand i backen som husen står på.