Principen är densamma för alla nybyggda hus. Man ska ha ventilerna öppna för att kunna vädra ut byggfukten. Annars finns det risk för fukt och mögelskador.
Vet inte hur länge man ska köra med öppna luckor men det är väl lika bra att ha öppet hela första året.
Den enda gång vi stängt luckorna är när det har varit långvarigt strömavbrott.