Varför 2 fläktar nu och en gemensam senare. En tallriksventil vid taket i bastun, så det blir självdrag ut är normalt. Med fläkt kommer värmen att åka ut och ta massor av värme från bastun, finns risk att få värma på kraftigare med EL eller Ved, för att få upp tempen eller hålla den på en nivå.