446 läst ·
3 svar
446 läst
3 svar
Ventilationsdon i täckskiva
Hej,
Jag håller på kollar runt efter snygga don för att sätta i min täckskiva när köket är på plats.
Det är för mekanisk frånluft och skivan är 170mm hög. Har insett att dom flesta don som är 125mm ligger på cirka 160mm i diameter.
Jag tänkte lacka donet i samma färg som skivan så att det estetiskt ser snyggare ut. Har ni några bilder på något sånt som ni själva utfört och tips på ett snyggt don.
Jag håller på kollar runt efter snygga don för att sätta i min täckskiva när köket är på plats.
Det är för mekanisk frånluft och skivan är 170mm hög. Har insett att dom flesta don som är 125mm ligger på cirka 160mm i diameter.
Jag tänkte lacka donet i samma färg som skivan så att det estetiskt ser snyggare ut. Har ni några bilder på något sånt som ni själva utfört och tips på ett snyggt don.
Spana in Lindabs airy don. Står att det enbart fungerar på tilluft, men det är ok att köra på frånluften också. Vid köp av sådant don så gör rent det 2grr/år. Det fungerar att lacka, du kan även få dom lackade, det går även att tapetsera på donet. Kan även tillägga att det är bland de tystade donen på marknaden.
Den såg lovande ut, bygger också minimalt så får köra på en sån.K kobbish skrev:Spana in Lindabs airy don. Står att det enbart fungerar på tilluft, men det är ok att köra på frånluften också. Vid köp av sådant don så gör rent det 2grr/år. Det fungerar att lacka, du kan även få dom lackade, det går även att tapetsera på donet. Kan även tillägga att det är bland de tystade donen på marknaden.
Tack så mycket!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 192 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 192 inlägg
Är det inte risk för att det blir smutsigt runt donet i ett kök eftersom den smutsiga luften måste komma in längs täcksida och skåplucka?K kobbish skrev:Spana in Lindabs airy don. Står att det enbart fungerar på tilluft, men det är ok att köra på frånluften också. Vid köp av sådant don så gör rent det 2grr/år. Det fungerar att lacka, du kan även få dom lackade, det går även att tapetsera på donet. Kan även tillägga att det är bland de tystade donen på marknaden.
Klicka här för att svara