Hej. Jag bor i en stor 2:a på 83 kvm med min familj och vi har ett barn på 1 år. Vi gillar vår lägenhet och vill inte flytta till en 3:a ännu.
Vi fick en idé om att avskärma ett litet utrymme i hallen, som är som en nisch in i väggen på ca 2 till 2,5 kvm stort, och där placera vårt barn spjälsäng. Vi tänkte bygga en ljud-isolerande innervägg och sätta en innerdörr så att man kommer åt utrymmet lätt. Sen inreda mysigt till barnet. Kanske med en fönsterruta så att man får in solljus. Men....
Hur skall man göra för att få in och ut luft till utrymmet ? Vilka / vilken typ av fläkt skall man använda ? Jag tänker mig nått som man monterar i innerväggen så att den tar luft utifrån och blåser in.
Men måste man inte ha en som blåser ut luft också ? För att få jämn temperatur i sovkammaren ?
Kan nån hjälpa mig tro ?