Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Finns ingen anledning att ta strid med OVK-företag som har gjort fel i sina protokoll. Relationen som avgör vad som behöver göras är mellan fastighetsägaren och kommunen. Kommunen kan tvinga fram åtgärder hos fastighetsägaren via förelägganden, det kan inte OVK-företag. Kommunens beslut om förelägganden kan också överklagas, alltså prövas om de är sakligt grundade eller inte.
Det jag menar är. Oseriösa företag skall inte finnas. Varför betala för något som är felaktigt..

Claes Sörmland
Piffy Piffy skrev:
Det jag menar är. Oseriösa företag skall inte finnas. Varför betala för något som är felaktigt..
Ja det är som mycket i samhället, inte optimalt och bra men man får förhålla sig till verkligheten. Bättre att fokusera på att ventilationen fungerar i BRFen än på paragrafrytteri av OVK-typ.

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Ja det är som mycket i samhället, inte optimalt och bra men man får förhålla sig till verkligheten. Bättre att fokusera på att ventilationen fungerar i BRFen än på paragrafrytteri av OVK-typ.
Tyvärr delar jag inte din uppfattning. Detta har kostat oss mycket pengar pga att man anlitar en firma som inte är seriös..

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.