Hej,
Har fått in en del offerter på att installera en Nibe Fighter 410p och sätter kaffet i halsen varje gång...
Kan en installation med ritningar och injustering av luftflöde verkligen kostar runt 80 000-100 000 kr exklusive pumpen!? Bifogar planritning.
Vad behövs det för material vid dragning av ventilationen?
Från- och tilluftsdon
Rör i olika dimensionern
Ljuddämpare vid tilluft
Har fått in en del offerter på att installera en Nibe Fighter 410p och sätter kaffet i halsen varje gång...
Kan en installation med ritningar och injustering av luftflöde verkligen kostar runt 80 000-100 000 kr exklusive pumpen!? Bifogar planritning.
Vad behövs det för material vid dragning av ventilationen?
Från- och tilluftsdon
Rör i olika dimensionern
Ljuddämpare vid tilluft
Mycket svårt att säga, men jag har sett liknande siffror från andra som också satt kaffet i halsen... slutsatsen man kan dra är väl att det kostar en bra slant. Tyvärr.
Det som behövs förutom det du listar är antagligen rörisolering beroende på hur rören kan dras. Jag gissar att en betydande del av kostnaden också är arbete?
Det som behövs förutom det du listar är antagligen rörisolering beroende på hur rören kan dras. Jag gissar att en betydande del av kostnaden också är arbete?
Jag fick en offerten på 99´000, varav ca 47´000 arbete.
En annan off. på ca 90´000 varav ca 48000:- i arbetskostnad.
FTX ventilation
1½ plans hus, 165 m2
Båda inkluderar aggregat, isolering, injustering etc men utan byggställning för tillträde till vinden
En annan off. på ca 90´000 varav ca 48000:- i arbetskostnad.
FTX ventilation
1½ plans hus, 165 m2
Båda inkluderar aggregat, isolering, injustering etc men utan byggställning för tillträde till vinden
Redigerat:
Klicka här för att svara