hej.
håller på o renovera mitt gamla kök (bygga nytt).
ska flytta spisen till andra sidan köket o behöver dra ny ventilation till fläkten. för att undvika en ful trumma längs taket funderade jag på o ta hål i väggen o leda ut fläktsystemet där. vet att sotare/brandmyndighet inte är så glada för att men går ut med ventilationen genom väggen. har hört att nya eu-regler tillåter detta. någon som har erfarenhet av det här?