Hej.
Vi funderar på att bygga nytt.
Vilken ventilation ska man ha i ett nybyggt hus: platta på mark, golvvärme vattenburet, jordvärmepump.

Vi har idag ett mekaniskt system som snurrar dygnet runt.
Kan man åstakomma en fullgod ventilation med dragluckor som man hade förr? eller är ett ventsystem att föredra?
Vilket system är "det bästa" i så fall?

Tacksam för synpunkter
 
Det bästa är väl att kompletera jordvärmepumpen med frånluftsvärmepump. Annars ventilerar du ju ut en massa go värme. IVT har en värmepump som heter 495 som kombinerar jordvärme och frånluftsvärme. Nibe har något liknande alternativ.

 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.