Hej,
Precis köpt ett fritidshus med tillhörande gäststuga. Gäststugan är ca 2 år gammal och har el indragen. Vad är en rimlig ventilation för denna? Idag sitter det bara två enkla tilluftsventiler av följande modell. Tor dom kallas tallriksventil?
1. Borde man inte ha någon form av frånluft också?
2. Vore det bra med en frostvakt vintertid eller ska det vara ännu varmare för att hålla sig i bra skick?
Precis köpt ett fritidshus med tillhörande gäststuga. Gäststugan är ca 2 år gammal och har el indragen. Vad är en rimlig ventilation för denna? Idag sitter det bara två enkla tilluftsventiler av följande modell. Tor dom kallas tallriksventil?
1. Borde man inte ha någon form av frånluft också?
2. Vore det bra med en frostvakt vintertid eller ska det vara ännu varmare för att hålla sig i bra skick?
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
En frånluftsventil högt uppe på motstående vägg kan också vara bra,
så det blir lite cirkulation på luften.
Och en frostvakt bör räcka gott. Det gäller ju i princip bara att hålla upp temperaturen så det inte kondenserar mycket fukt inne. Vilken landsända ligger huset i?
så det blir lite cirkulation på luften.
Och en frostvakt bör räcka gott. Det gäller ju i princip bara att hålla upp temperaturen så det inte kondenserar mycket fukt inne. Vilken landsända ligger huset i?
Klicka här för att svara

