Hej,

Precis köpt ett fritidshus med tillhörande gäststuga. Gäststugan är ca 2 år gammal och har el indragen. Vad är en rimlig ventilation för denna? Idag sitter det bara två enkla tilluftsventiler av följande modell. Tor dom kallas tallriksventil?

1. Borde man inte ha någon form av frånluft också?

2. Vore det bra med en frostvakt vintertid eller ska det vara ännu varmare för att hålla sig i bra skick?
 
  • Grå tallriksventil för tilluft med vägggenomföring i fritidshusets gäststuga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det räcker med den ventilationen om det bara är ett sovrum.
 
  • Gilla
MarcusSE1987
  • Laddar…
En frånluftsventil högt uppe på motstående vägg kan också vara bra,
så det blir lite cirkulation på luften.

Och en frostvakt bör räcka gott. Det gäller ju i princip bara att hålla upp temperaturen så det inte kondenserar mycket fukt inne. Vilken landsända ligger huset i?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.